fbpx
skip to Main Content
Brené Brown A Lansat Un Curs Online Gratuit Pentru Cadrele Didactice

Pentru cititorii fideli ai Paginii de Psihologie, dr. Brené Brown nu mai are nevoie de nicio prezentare. Însă, cu toate acestea vom sublinia câteva din titlurile care o reprezintă.

Speaker al celui mai vizualizat discurs TED, cercetătoare și profesor la Colegiul pentru Studii Sociale din cadrul Universității din Houston, autoare a bestsellerului „Curajul de a fi vulnerabil“ și a cărților de top „Darurile imperfecțiunii“, „Ridică-te din propria cenușă, mai puternic ca oricând“, „Curajul în sălbăticie“, „Îndrăznește să conduci“ – Brené Brown este recunoscută și pentru structura cameleonică a felului în care percepe leadership-ul, din perspectiva umană.

Pornind de la cea mai recentă carte „Îndrăznește să conduci“, dr. Brené Brown a dezvoltat programul „Dare To Lead“ care se dorește a fi despre curaj și vulnerabilitate, acest cap și pajură despre care nu se vorbește răsunător, mai ales într-un domeniu atât de pompos precum leadership-ul. Scopul întregului program online, este, potrivit lui dr. Brown, de a împărtăși tot ce știm despre scoaterea armurii, și să apărem drept lideri într-un jurnal de joc bazat pe competențe și meritocrație. Iar una dintre componentele specifice ale programului este încurajarea cadrelor didactice pentru a-și asuma rolul de lideri autentici și prezenți în viața de zi cu zi a copiilor și elevilor.

Ceea ce-și propune dr. Brown prin aceste #daringclassrooms este să introducă, prin intermediul profesorilor, educatorilor (adevărații ambasadori ai sistemului educațional) acest tip de abordare, la nivel școlar. Barierele trebuie desființate încă din copilărie, pentru o bună și armonioasă dezvoltare a celor mici, de aceea, acest program este gratuit, dascălii având la îndemână toate resursele necesare pentru a-l implementa la clase. Pe site-ul brenebrown.com/daringclassrooms, aceștia se pot înscrie și astfel, pot parcurge întreg programul, în așa fel încât să dea mai departe din acest domeniu care, din lipsă de informații, și din mult prea multă formalitate, ajunge să fie studiat și aplicat incorect (și la vârste mai coapte, de obicei în Universități), tocmai pentru că există o lipsă de factor uman în tot acest proces al învățării și al practicării leadership-ului. Insuflarea curiozității de a explora și de a face lucruri noi trebuie să aibă, în background, valori precum empatia, vulnerabilitatea, curajul și lipsa rușinii.

Ghiduri, definiții, video-uri, print-uri, lecții despre leadership, dar și despre oameni (pentru că în spatele oricărui business se află tot fiinșe umane, cu simțiri și trăiri diverse), acestea formează un tot pe care dr. Brown îl recomandă și mizează să ajungă să fie cunoscut de cât mai mulți copii.

℗PUBLICITATE


Acest program a rezultat în urma unei cercetări asidue (ce s-a întins pe o perioadă de câțiva ani), din care s-au desprins următoarele concluzii:

  • Leadership-ul îndrăzneț este format dintr-un set de abilități ce pot fi învățate și cuantificate. Acest set curajos se bazează pe ideea de a te „lupta cu vulnerabilitatea“, și, odată depășit acest nivel, putem face cunoștință cu celelalte trei competențe, și anume: capacitatea de a trăi cu propriile valori, de a încuraja încrederea și de a învăța să creștem. Un aspect interesant punctat de Brown este cel conform căruia capacitatea noastră de a fi lideri înrăzneți va fi, mereu, invers proportional capacității noastre vulnerabile.
  • Frica este cea care ne limitează, prin emoțiile, gândurile, dar și felul de acțiune pe care îl abordăm atunci când nu vrem să ieșim din zona de comfort și să ne luăm la trântă cu vulnerabilitatea, deformând, astfel, propriile valori și încrederea în oamenii cu care alegem să lucrăm și, mai ales, pe cea în noi înșine
  • Baza oricărui tip de leadership este siguranța. Și când spunem asta, ne referim la crearea unui mediu în care oamenii să se simtă importanți, auziți, văzuți, indispensabili, pe care să te poți baza, indiferent de situație. Pe o astfel de structură solidă, putem construi curajul, încrederea și deschiderea pentru o relație de durată.

Știm că foarte multe alegeri în viață sunt calculate și cântărite minuțios, fără a pune la îndoială curajul și încrederea în noi înșine, de aceea, #daringclassrooms își propune ca generațiile viitoare să crească și să cunoască părți pe care, poate, părinții lor au fost învățați să nu le vorbească în public, ci doar cu voce stinsă; însă, studiile de specialitate ne arată că fiecare dintre noi este liber să încerce marea cu degetul, dar, totodată, merită să viseze, să aibă încredere în forțele proprii și să-și spună, continuu, că poate realiza orice are în plan.

Curricula de învățământ are o nevoie imediată de aceste cursuri, dezvoltarea inteligenței emoționale fiind cheia către un viitor lipsit de ulterioare frustrări, depresii, nemulțumiri. Implicarea laturii emoționale în firescul copiilor asigură o deschidere mai mare a acestora, o mai bună capacitate de socializare, empatie și depășirea propriilor limite. Rușinea și perfecționismul sunt fețe ale aceleiași monede, de aceea, prin aceste cursuri, atributele menționate mai sus pot deveni mult mai rarisime, dacă sunt aplicate corect, cu har și bunătate.

Trebuie să facem ceva pentru generațiile care vin, nu doar să-i numim generația Z sau millenials, sau să-i privim altfel pentru că, vrem sau nu, ei sunt viitorul. Investiția corectă în viitor depinde doar de noi. Și, potrivit lui dr. Brown, acest lucru este mai la îndemână decât ne-am aștepta. Însăși vocația de dascăl este una unică, de aceea este imperios necesar ca exemplul și implicarea acestuia să fie strict corelată cu valorile transmise, altminteri, rezultatele nu vor fi cele așteptate.

Pagina de Psihologie

Informații utile, articole de psihologie, o agendă a activităților și evenimentelor din sfera psihologiei, magazin virtual. Împarte informația - sănătatea relațiilor noastre este cea mai importantă resursă pe care o avem.

Close search

Coș

Back To Top
×Close search
Caută