fbpx
skip to Main Content
Când Statul îți Oferă Bani De Buzunar: Viena și Cei 50 De Euro, De Cheltuit La Cafenea Sau Restaurant

Turismul este unul dintre domeniile de activitate cele mai afectate de pandemia cu COVID-19. Închiderea granițelor și limitarea zborurilor au făcut ca oamenii să se orienteze mai degrabă spre turismul local, atunci când își plănuiesc concediile din acest an.

Teama de a contacta noul coronavirus este destul de crescută, iar acest lucru este cât se poate de firesc, dat fiind numărul în continuă creștere al cazurilor de persoane infectate. Dar pentru că vara a venit și ne dorim cu ardoare să ne bucurăm de zilele libere, de vremea frumoasă și de cei dragi nouă, fie alegem să ne bucurăm de peisajele pitorești, fie optăm pentru autoturismul propriu, ca mijloc de transport internațional. Unul dintre motivele pentru care străinătatea rămâne o opțiune fezabilă este tocmai raportul calitate/preț pe care domeniul ospitalității îl oferă în afară, comparativ cu cel autohton. 

Desigur, am putea spune că responsabilitatea le aparține în totalitate guvernanților, care nu au reușit să creeze o infrastructură cu care să ne mândrim, cu ajutorul căreia să ne putem promova mai bine frumusețile țării. Însă dincolo de a arăta cu degetul spre ce nu s-a făcut, este sănătos să ne întoarcem privirea asupra a ceea ce putem face noi: să punem umărul în calitate de gazde pentru cei ce ne trec pragul și să schimbăm percepția asupra a ceea ce se aude despre țara noastră. 

Viena, pionier al repornirii economice

Turismul, asemeni limbajului, reprezintă o artă, dincolo de toate. Arhitectura unei zone, căldura localnicilor, bunătățile gastronomice și frumusețea locurilor (păstrată peste timp) fac diferența în deciziile turiștilor.

Un exemplu demn de urmat de toate autoritățile este orașul Viena – care, potrivit site-ului de știri Bloomberg, oferă (prin intermediul poștei) vouchere în valoare de 50 de euro familiilor ce locuiesc în capitala Austriei, pentru ca aceștia să-i cheltuie în cafenele și restaurante, odată cu redeschiderea acestora. Măsura nu neglijează nici persoanele singure, acestea beneficiind de un voucher ce însumează 25 de euro.

Știrea care atestă că 40 de milioane de euro au fost alocate conform acestei decizii a fost comunicată de însuși primarul Vienei, social-democratul Michael Ludwig, prin intermediul Twitter. De altfel, industria ospitalității fusese blocată în Austria, încă din data de 16 martie 2020.

Scopul guvernatorului Ludwig este acela de a ajuta restaurantele și cafenelele să iasă din colapsul economic în care se află, prin reducerea taxelor și impozitelor (precum TVA) la băuturile fără alcool, precum și a unei taxe speciale impuse asupra vinului spumant.

Cu siguranță, vor exista și voci care vor blama această măsură. Însă, în același timp, poate că ar fi indicat să spunem că interesul, în cazul de față, este orientat atât către populație (și așa plictisită de stat în casă), cât și către proprietarii de localuri (puternic afectați de inactivitatea din ultimele luni).

Adaptabilitatea, ca formă de supraviețuire

Adaptabilitatea este cuvântul de ordine, indiferent de palierul de activitate, întrucât absolut toate ramurile au fost perdante, în urma acestei pandemii – cu particularitatea că nu toți agenții economici au suportat același grad de pierdere. 

De aceea este important să facem ceva, oricât de mic, pentru anumite businessuri pe care le apreciem și le frecventăm, astfel încât acestea să depășească mai ușor situația în care se află.

În prezent, avem voie să călătorim, să ne bucurăm de timpul liber și să-l petrecem după bunul plac, dând dovadă de responsabilitate și umanitate. Fie că alegem să cumpărăm vouchere de călătorii, fie că alegem să ne simțim în orașul în care trăim ca și cum am fi într-o vacanță (bucurându-ne de preparate, de peisaj și de o companie agreabilă), important este să avem grijă ca atât noi, cât și locurile dragi nouă să aibă de câștigat.

Exemplul Vienei e unul remarcabil – prin faptul că mobilizează concomitent atât consumatorii, cât și agenții economici, dornici să-și repornească afacerile. În lipsa unor politici publice de acest fel, este necesar ca fiecare dintre noi să-și cântărească alegerile și să se bucure de tot ceea ne înconjoară, fără să neglijeze măsurile de distanțare și de igienă, totodată. Pandemia actuală va deveni istorie în aproximativ un an de zile. Însă atribute precum bunătatea, toleranța și compasiunea trebuie să dăinuie, indiferent de ceea ce se întâmplă pe planetă.

Pagina de Psihologie

Informații utile, articole de psihologie, o agendă a activităților și evenimentelor din sfera psihologiei, magazin virtual. Împarte informația - sănătatea relațiilor noastre este cea mai importantă resursă pe care o avem.

Back To Top
×Close search
Caută