Skip to content

Prințesa Diana, Michael Jackson sau Audrey Hepburn sunt câteva nume ce au făcut istorie și au lăsat moștenire adevărate referințe culturale. Au avut trasee complexe și tumultoase, majoritatea numelor menționate mai jos având un sfârșit tragic, chiar dacă păreau în punctul în care puteau avea parte de orice și-ar fi dorit de la viață. Milioanele de fani erau interesați nu doar de aparițiile și lansările artistice, ci și de obiceiurile și stilul acestora de viață. Astfel, interesul pentru parfumurile purtate de marile staruri a fost și el foarte prezent, creându-se controverse din cauza fuziunilor dintre mituri și adevăruri. Cunoașterea parfumului purtat de starul preferat era și un mod de interacțiune indirectă a fanilor; vorbim de vremuri în care accesul la viața lor privată era mult mai limitat, neexistând canalele de social media sau poate chiar internetul.

Totodată, ideea de parfum-semnătură era mult mai reală acum câteva zeci de ani, comparativ cu timpurile actuale. Dacă în prezent suntem tentați să schimbăm mai des parfumurile din pricina sutelor de noi lansări anuale (dacă luăm în calcul doar brandurile importante), pe atunci activitatea era mult mai restrânsă și nișată, parfumul fiind cu adevărat un bun de lux.

Dacă ești în căutare de ceva nou sau ești curios ce parfum purtau zece dintre cele mai importante celebrități, te invit să descoperi în continuare alegerile lor. Tot pe Pagina de Psihologie poți citi și articolul despre ce parfumuri poată zece vedete din zilele noastre, de la Adele și până la Brad Pitt.

Parfumuri ce au făcut istorie

Prințesa Diana – Hermès, 24 Faubourg 

În cartea A Royal Duty, scrisă de Paul Burrell, fostul majordom al Dianei, acesta a dezvăluit că parfumul ei preferat era Hermès 24 Faubourg. Este un parfum nobil, sofisticat, ce radiază eleganță. Inspirat de soare, parfumierul Maurice Roucel a creat un mix perfect echilibrat, cu note predominante de flori albe, ambră, vanilie și piersică.

Elizabeth Taylor – Jean Desprez, Bal à Versailles

Un parfum extrem de complex, cu note de ambră, ce i-a devenit parfum-semnătură celebrei actrițe Elizabeth Taylor, purtându-l chiar și în timpul filmărilor filmului Cleopatra (cunoscut mulți ani drept cel mai scump film din istoria cinematografică). Bal à Versailles este un parfum inspirat de timpurile în care grandioasele baluri încă erau organizate la Versailles, dorindu-se a fi ca o capsulă a timpului.

Michael Jackson – Tom Ford, Black Orchid

Este cunoscut faptul că Michael Jackson a fost un mare fan al parfumului Jean Desprez, Bal à Versailles, parfum dăruit chiar de către actrița Elizabeth Taylor. Un alt parfum folosit de artist a fost și celebrul Black Orchid de la Tom Ford; un parfum senzual, intoxicant, puternic, cu note de patchouli, ciocolată, trufe, orhidee, vanilie și tămâie.

Whitney Houston – Annick Goutal, Petite Chérie

Moștenirea și contribuția masivă în muzică a marei dive a Americii nu vor fi uitate niciodată. Whitney Houston s-a făcut remarcată nu doar prin proiectele sale muzicale, ci a fost și model, actriță, producător de film și televiziune. Este cunoscut faptul că Whitney Houston purta Petite Chérie de la Annick Goutal, un parfum eteric și feminin, din zona floral-fructată, cu note de piersică, pară, trandafir, liliac și vanilie.

Audrey Hepburn – Givenchy, L’Interdit

℗PUBLICITATE



Fiind bine cunoscută pentru feminitatea și stilul ei impecabil, parfumul ales nu face excepție. Comandat special pentru ea de către bunul ei prieten, Hubert de Givenchy, parfumul a fost comercializat către public câțiva ani mai târziu. Cu note pudrate de violetă și iris, parfumul este precum o catifea neagră: delicat, luxuriant și elegant.

Freddie Mercury – Clarins, L’Eau Dynamisant

Din diversele mărturii reiese faptul că Freddie Mercury era un mare fan al parfumurilor și al produselor de îngrijire parfumate. În ultimii ani din viața sa, Freddie a purtat Clarins, L’Eau Dynamisant, un parfum din categoria chypre, cu note de lămâie, rozmarin, garoafă, chimion sau coriandru. Două alte parfumuri preferate erau Armani, Eau Pour Homme și Givenchy, Monsieur.

Grace Kelly – Creed, Fleurissimo

Comandat de către Rainier al III-lea de Monaco pentru viitoarea să soție, superba Grace Kelly, parfumul marchează cununia celor doi îndrăgostiți. Având note de bergamotă, violetă, iris, tuberoză, trandafir și ambergris, aroma parfumului este una delicată și sofisticată, așa cum era și prințesa în toate aparițiile sale.

Elvis Presley – Brut, Original

Elvis a inspirat multă lume nu doar prin cântece, ci și prin părul și hainele sale. Parfumul favorit nu a rămas nedescoperit, fiind unul chiar foarte accesibil. Creat în anii 1960, Brut are un miros extrem de masculin, cu note de lavandă, citrice și licheni, făcând parte din categoria parfumurilor fougère.

Jacqueline Kennedy Onassis – Jean Patou, Joy

Având mereu un stil impecabil ce emana atât putere, cât și feminitate, Jacqueline Kennedy a avut un parfum-semnătură similar stilului ei. Un clasic atemporal, un parfum opulent și luxos, așa cum se făceau odată, Jan Patou, Joy este o cascadă de flori de iasomie, trandafir și tuberoză. A fost lansat în timpul Marei Crize Economice din 1929, fiind prezentat drept cel mai scump parfum din lume și devenind al doilea cel mai bine vândut parfum din acea perioadă, după N°5.

Marilyn Monroe – Chanel, N°5

Nu există parfum mai iconic decât Chanel N°5. Într-un interviu din revista Life, din aprilie 1952, Marilyn Monroe mărturisește că a fost întrebată de un tip cu ce se îmbracă când se bagă în pat, aceasta răspunzându-i: „Port doar Chanel, N°5“, iar acesta a rămas unul dintre cel mai cunoscute citate ale artistei. Deja poate pare un clișeu asocierea dintre cele două nume, dar formula funcționează și astăzi, brandul încă folosind imaginile de arhivă pentru a promova parfumul.

Perfume Curator este atras de toate formele de artă, orice este frumos și capabil să-i trezească simțurile. Arta olfactivă i-a stârnit interesul încă din adolescență, și a devenit tot mai interesat de simțul mirosului, istoria, industria și procesul creativ din spatele parfumurilor. Își imaginează parfumul drept o extensie a personalității noastre, o modalitate de a comunica ceva, fără să fie nevoie să spunem nimic.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0