skip to Main Content

Pe rafturile parfumeriilor sau pe internet găsești parfumuri la toate prețurile. De la foarte accesibile, până la sume de-a dreptul astronomice. Și totuși, aspectul lichidului arată la fel. Deci, cum pot fi justificate astfel de diferențe și care este cea mai scumpă parte a producerii unui parfum?

Deși există anumite ingrediente care sunt extrem de prețioase, pe care nu le vei găsi în parfumurile ieftine, majoritatea parfumurilor scumpe pot consta din materiale nu deosebit de costisitoare. Ceea ce plătim este în primul rând valoarea mărcii, plăcerea de a deține ceva luxos, precum și formula parfumierului.

De peste 100 ani, multe case de parfumuri au început să utilizeze o combinație de materiale sintetice mai ieftine, acolo unde este posibil, plus o concentrație mai scăzută a ingredientelor naturale. Această tehnică a fost adoptată pentru a-și menține marjele de profit ridicate, dar și pentru ca parfumul să devină mai rezistent pe purtător. În prezent, această balanță înclină aproape în totalitate spre ingredientele sintetice, în special dacă vorbim de parfumurile de designer (o diviziune a unui brand de modă sau bijuterii), despre cele care poartă numele unei celebrități sau chiar unele branduri de nișă.

În final, lichidul este ambalat într-un ambalaj atractiv, căruia i se alătură un mesaj de marketing bazat pe putere, independență sau sexualitate, pentru a convinge că lichidul din interior este foarte prețios și cheia viselor celui care-l poartă.

Atracția pentru aceste parfumuri este alimentată și de celebrități, reclame în reviste și TV, apariții în filme sau diverse evenimente de lansare. Consumatorii își doresc ceva ce este în tendințe, ce poate fi recunoscut instant, să aibă ceva ce prietenii, apropiații sau chiar urmăritorii de pe rețelele de socializare să poată identifica în mod facil. Deși hainele și accesoriile au fost primele care au fost achiziționate pentru acest tip de limbaj nonverbal, parfumurile au venit și ele din urmă, cu un mare succes. Până la urmă, ceea ce purtăm, avem sau dorim să achiziționăm reprezintă un subiect adesea discutat în cercurile de prieteni. Din acest punct de vedere, materialismul este inevitabil, trăim într-o lume materialistă, dar este important să fim conștienți de asta.

℗PUBLICITATE



Ce este în spatele prețului unui parfum?

Conform cărții Essence and Alchemy. A Natural History of Perfume, scrisă Mandy Aftel, parfumier, autoare și un insider al acestei industrii, în costul de $100 al unei sticluțe de parfum de 100 ml, de la o firmă celebră, intră următoarele cheltuieli:

  • Sticla: $6
  • Ambalajul: $4
  • Marketing: $8
  • Comision de vânzări pentru oamenii care ajuta la cumpărarea parfumurilor în magazine: $6
  • Taxa de licență pentru un brand de renume: $4
  • Cheltuielile generale ale producătorului: $15
  • Profitul producătorului: $15
  • Cheltuielile generale ale comerciantului: $25
  • Profitul comerciantului: $15
  • Parfumul propriu-zis: $2

Așadar, produsul în sine este partea cea mai puțin valoroasă a întregii ecuații. Oferim banii câștigați cu greu companiilor care au construit o industrie enormă, scumpă, chiar umflată în jurul unui lucru foarte simplu: apă parfumată.

Trebuie luat în calcul că această formulă nu este general valabilă. Depinde de mărimea brandului, dacă este independent sau face parte dintr-un conglomerat, dacă este comercializat doar în magazinele proprii, dar este o idee care ne oferă o perspectivă a tuturor costurilor necesare producției și distribuției unui parfum.

Asta îmi amintește de Orașul de Smarald din Vrăjitorul din Oz. Părea un loc strălucitor, frumos, făcut din smaralde și pietre prețioase, dar de fapt în spatele cortinei este un om cu un aparat care face totul să strălucească. Totul e o iluzie, important este să nu ne lăsăm seduși de aceasta.

Perfume Curator este atras de toate formele de artă, orice este frumos și capabil să-i trezească simțurile. Arta olfactivă i-a stârnit interesul încă din adolescență, și a devenit tot mai interesat de simțul mirosului, istoria, industria și procesul creativ din spatele parfumurilor. Își imaginează parfumul drept o extensie a personalității noastre, o modalitate de a comunica ceva, fără să fi nevoie să spunem nimic.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0