#DoveditȘtiințific – Productivitatea profesională crește cu 30% atunci când oamenii își pot personaliza spațiul de muncă – Pagina de Psihologie
skip to Main Content

Indiferent că lucrăm la biroul de la locul de muncă ori la cel de acasă, mediul care ne înconjoară este cheia în ceea ce privește productivitatea noastră. Potrivit mai multor studii științifice, mediul de lucru este cel care favorizează atât concentrarea, cât și nivelul nostru de creativitate. Haosul și dezordinea sunt medii de lucru neutre ori sterile, în timp ce spațiul impersonal este cel mai puțin favorabil pentru obiectivele noastre profesionale. 

Rezultatele mai multor experimente realizate în domeniu psihologiei muncii ne dovedesc că oamenii (angajații, liber profesioniștii, antreprenorii etc.) performează net superior atunci când își desfășoară activitatea într-un mediul pe care-l pot personaliza și asupra căruia își pot lăsa amprenta personală.

Tot studiile ne arată că mediul îngrijit și bine organizat ne poate influența mai mult decât am crede la o primă vedere. De exemplu, un birou curat și ordonat facilitează gândirea logică, favorizează luarea de decizii și de hotărâri mai sănătoase. Într-un studiu, angajații care activau într-un mediu dezordonat au fost de trei ori mai predispuși să se servească cu bomboane de ciocolată în locul merelor, în timpul pauzelor. 

Să facem schimbări

Acum că am revenit la muncă după concediul de vară, este vremea schimbărilor. Septembrie este luna în care oamenii ajung să facă mai multe schimbări chiar și decât în ianuarie, de aceea merită fixate obiective profesionale importante și conturate noi rutine sau obiceiuri comportamentale. 

℗PUBLICITATE



Primul pas este acela de-a fi atenți la ce avem pe masa de birou:

  1. Este indicat ca biroul să fie poziționat în așa fel încât să avem acces la cât mai multă lumină naturală. 
  2. Este bine să avem cel puțin o plantă pe birou sau în imediata proximitate. Este dovedit științific că prezența plantelor duce la o creștere de 15% a productivității. De asemenea, o activitate de doar trei minute, în care privim, atingem sau mirosim o plantă (ce se află pe biroul nostru) contribuie semnificativ la reducerea stresului profesional. Cele mai benefice plante purificatoare pentru spațiul de muncă, sunt: palmierul kentia, devil’s ivy (care este și foarte ușor de întreținut), crinul păcii și pomul umbrelă pitic.
  3. Este indicat ca documentele importante să fie puse în bibliorafturi sau țiple pentru a fi facil de utilizat și pentru a păstra ordinea. 
  4. Este recomandat să ne personalizăm masa de birou cu cel puțin o poză (reprezentând pe cineva drag) sau cu câteva obiecte cu o puternică valoare sentimentală pentru noi. 

Zgomotul de fundal și temperatura sunt, de asemenea, factori de care este bine să ținem cont. Într-un mediu zgomotos este greu să ne păstrăm focusul și concentrarea, de aceea poate ajuta să avem niște căști mereu la îndemână. De subliniat este și că sunt studii care ne dovedesc că un ușor zgomot de fundal chiar ajută la procesul de concentrare – indiferent că este vorba despre puțină muzică sau de ticăitul acelor unui ceas. Iar temperatura potrivită pentru ca omul să muncească eficient este cea de 22 de grade Celsius.

Pagina de Psihologie

Pagina de Psihologie este o comunitate de psihologi, psihoterapeuți, psihiatri și oameni pasionați de psihologia relațiilor. Preocuparea față de cultivarea inteligenței relaționale, a sănătății emoționale și interpersonale este exprimată prin articole, evenimente și cărți de specialitate. Editura Pagina de Psihologie publică anual bestseller-uri naționale și internaționale. Iar contributorii noștri sunt specialiști cu experiență clinică și practică terapeutică. La secțiunea cursuri vă oferim atât activități educaționale online, cât și programe de formare continuă și complementară.

Caută