fbpx
skip to Main Content

Nicole Chirica este omul din spatele brandului Iutta, pe care l-a creat de la zero, după ce a renunțat un job tehnic și s-a îndreptat către un domeniu creativ, capabil să-i ofere spațiu pentru a experimenta, a se juca.  Gândirea ei pragmatică a fost mereu completată cu o doză substanțială de creativitate, ea lăsându-se astfel inspirată de moment, și nu de tendințe.

La numai un an după lansare, Iutta a fost nominalizată la titlul de „Cel mai promițător brand românesc“. De atunci au urmat numeroase participări la târguri internaționale, printre care unele în Londra, Düsseldorf, Milano sau Tokyo, expoziții la Bruxelles și Berna, apariții în Vogue UK și Glamour UK și numeroase alte titluri din mass-media românească.

În prezent, Nicole moderează diverse programe de antreprenoriat creativ, în cadrul a două televiziuni online. În plan individual, lucrează la un program de mentorat pentru tinerii antreprenori care doresc să-și dezvolte un business. Despre toate acestea, dar și despre multe altele, în interviul de mai jos.

Cine nu este Nicole Chirica?

Cred că aș putea să fiu orice, de fapt. Nu am neapărat o definiție despre mine, ba din contră. Nicole nu e liniară și nu încearcă să fie altcineva.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nicole Chirica (@nicolechirica) on

Care este legătura dintre industria fashion și starea psihologică de bine?

Zona fashion este despre cum alegi să te exprimi, iar asta poate contribui la o stare de bine. Când este în acord cu personalitatea ta, simți o ușurință și o bucurie în modul tău de a fi. Reversul medaliei este și el adevărat: dacă te simți bine în pielea ta, ai curaj să experimentezi mereu ceva diferit.

Ce au în comun cibernetica, sociologia și designul?

Pe Nicole Chirica – cea care, deși a avut o pregătire tehnică și apoi un MBA în sociologie, a ales să se exprime prin design. Din experiența corporatistă în cibernetică, a rămas cu un sistem de lucru și cu importanța strategiilor, dar și cu dorința de a-și explora creativitatea; sociologia i-a adus o mai bună înțelegere a culturilor și a sistemelor de valori pe care se bazează societățile; iar designul este o pasiune ce exista în ea încă din copilărie și prin care și-a folosit darurile ca să creeze Iutta.

Care este acel ceva pe care brandul Iutta îl are în plus, față de alte branduri?

Iutta, asemenea cuvântului „dor“, este ceva unic, specific românesc, cu o puternică apartenență la moștenirea noastră culturală. Broderiile de pe genți, pantofi și accesorii au o simbolistică profundă, pe care purtătoarele noastre de dor o apreciază, o preiau și o potențează, dându-i înțelesuri aparte, care au valoare pentru ele.

Cât a contat în alegerea ta profesională, faptul că tatăl tău este sculptor?

De la el am moștenit spiritul creativ și aplecarea către estetică. Prin pasiunea asta, am avut curajul de a-mi alege singură calea și de a explora aceste daruri. De altfel, prima colecție Iutta, numită „Spirit Eflorescent“, a fost inspirată de niște schițe mai vechi de-ale lui, care au dat naștere unor genți sculptate în lemn, adevărate obiecte de colecție.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nicole Chirica (@nicolechirica) on

Care este povestea „botezării“ colecțiilor?

Fiecare colecție are o poveste, precum are fiecare geantă și fiecare simbol de pe ea. E o poveste în poveste, care capătă viață proprie. Produsele sunt personaje („doruri“, cum le numesc clientele noastre) și sunt o continuare a femeii care le poartă. Colecțiile au un fir epic, ce se conturează odată cu trecerea timpului. De la „Dor de Românesc“ – o colecție inspirată din motive și simboluri provenind din fiecare zonă geografică a țării noastre, „Măiastra“ – un spațiu infinit al zborului văzut de Brâncuși, în care fiecare geantă poartă un nume de pasăre, „Nu-mă-uita“ – odă adusă dorului eminescian prin broderii ce redau floarea albastră, „Polaris“ – steaua cu opt colțuri, călăuză a păstorilor spre pășuni mai bune pentru turmele lor și simbol al ghidării, „Dor Regal“ – o reinterpretare în an aniversar a sculpturilor primei colecții, până la „Colecția X“ – o combinație între joc și nedefinitul infinit.

Ce piesă „statement“ nu ar trebui să lipsească din garderoba unei femei?

Geanta, un obiect de care suntem foarte atașate, dar care poate purta cu sine nu numai strictul necesar, ci și semnificații care inspiră și dau putere.

Ce înseamnă „acasă“, pentru tine?

Este spațiul în care stau destul de mult cu mine, alături de cele două pisici persane care se tolănesc pe covorul oltenesc din living.

Ai pășit vreodată într-un cabinet psihologic?

Cred că suntem în vremurile în care e cazul să ne întrebăm de ce nu am pășit. Am mers la analiză o perioadă, aceasta fiind una dintre metodele pe care le-am explorat înainte de a lucra cu instrumentele din Access Consciousness.

℗PUBLICITATE


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nicole Chirica (@nicolechirica) on

Omul face haina sau haina îl face pe om?

Cred că sunt valabile ambele; pentru că modul în care porți ceva și semnificația pe care i-o dai poate influența felul în care percepi haina; dar și ceea ce alegi să porți te poate reprezenta.

Cât de mult apreciază femeile calitatea produselor achiziționate, în detrimentul prețului?

Cred că femeile țin cont de ambele aspecte. Dar cele care apreciază obiectele de designer și măiestria din spatele acestora sunt dispuse să investească într-un produs care nu este făcut în serie și are durata de viață mai lungă.

Care sunt designerii care te inspiră?

Printre preferații mei sunt Anya Hindmarch și Ulla Johnson.

Care este revista ce ne poate ajuta să ne cultivăm inteligența vestimentară?

Vogue s-a impus pe piață prin redefinirea tiparelor, forța creatoare și înțelegerea lumii contemporane. Este o bună sursă de inspirație, dar la fel sunt și designerii locali, care sunt ancorați în cultura din care se inspiră și pot da sfaturi utile celor ce doresc să înțeleagă mai multe despre ceea ce poartă.

Ce se poartă în 2020?

După 2019, care a fost botezat „The Year of Awakening“ de către The State of Fashion Report, 2020 este mai mult despre transparență și contribuție socială, producție locală și cultivarea tradiției. Noi, la Iutta, ne concentrăm mai mult pe povești și semnificații ancestrale, atemporale, decât pe trenduri. Dar putem spune că, în 2020, se poartă „responsabil“.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nicole Chirica (@nicolechirica) on

Ce conturi de Instagram din zona fashion urmărești?

Îmi delectez ochii inspirându-mă din postările Christian Lacroix, Manolo Blahnik, Alix of Bohemia sau ale celor doi designeri preferați, deja menționați. Business of Fashion e un alt cont pe care îl urmăresc.

Care este relația ta cu Divinitatea?

Ne recunoaștem existența, aș zice. Sunt foarte multe definiții despre Divinitate, dar pentru mine înseamnă să fiu conectată la mine, la natură, ca parte din întreg.

Ce sfaturi ai pentru antreprenorii din zona fashion, în perioada COVID-19?

Să nu intre în panică și să nu se lase cuprinși de isteria colectivă. This too shall pass. Acum este timpul pentru creație și identificare de oportunități.

Ce ai vrea să știe publicul despre tine și nu se știe încă?

Că sunt și facilitator Access Consciousness.

Ce te motivează să te ridici din pat dimineața și să faci ceea ce faci?

Curiozitatea legată de posibilități pe care nu le-am luat încă în considerare.

Pagina de Psihologie

Informații utile, articole de psihologie, o agendă a activităților și evenimentelor din sfera psihologiei, magazin virtual. Împarte informația - sănătatea relațiilor noastre este cea mai importantă resursă pe care o avem.

Back To Top
×Close search
Caută