fbpx
skip to Main Content

Este terapeut relațional, hipnoterapeut, autor, speaker motivațional și a pus bazele Terapiei Transformaționale Rapide (RTT). Descâlcește, pe înțelesul tuturor, diferite concepte, situații și momente prin care trecem cu toții, ajutându-ne să ne înțelegem mai bine pe noi înșine, dar și pe semenii noștri. Astăzi Marisa Peer este protagonista rubricii #AltfelDespreOameni de pe paginadepsihologie.ro.

Viața tuturor este cu bune și cu rele

S-a născut în 1957 în Newcastle (Marea Britanie), în familia lui Roland Peer și a lui Dee Saddler. 

Copilăria și adolescența i-au fost presărate cu provocări; a suferit de tulburări alimentare, a avut frici și temeri, a avut tendința de a nu se aprecia la justa valoare, trăiri despre care a descoperit că aveau surse mult mai profunde decât ar fi crezut. Relația sa cu alimentația a fost mult afectată și de mama sa, care era ea însăși adepta dietelor și care nu permitea dulciuri în casă.

Și pe lângă toate acestea, profesorii îi spuneau că va ajunge cel mult bonă. Însă asta doar a determinat-o să-și depășească limitele și să ajungă pe lista Tatler Magazine a celor mai buni 250 de doctori din Marea Britanie.

Pasiunea pentru psihologie a determinat-o să aprofundeze domeniul, Peer studiind psihologia sugarului în Londra și continuându-și studiile la „Melbourne Village College“ și la „Cambridge College of Arts and Technology“.

Imediat după terminarea studiilor, s-a orientat spre o carieră de instructor de aerobic (inițial, în Londra, la „Pineapple Dance Studios“, iar apoi în Los Angeles, la centrul de fitness al lui Jane Fonda). Așa, ea a observat că în goana după remodelarea disperată a aspectului exterior, femeile ajungeau să dezvolte adevărate dezechilibre alimentare.

Domeniul hipnoterapiei l-a aprofundat la Institutul de Instruire în Hipnotism, ghidată de „bagheta“ lui Gil Boyne. A finalizat studii în hipnoterapie medicală, hipnovindecare, hipnoterapie avansată și analiză Gestalt, cu aplicabilitate în Centrul sanitar „Pritikin“.

Marisa Peer este căsătorită cu omul de afaceri John Davy, împreună cu care are o fiică, pe artista Phaedra Davy. Însă maternitatea nu i-a venit chiar la îndemână lui Peer: medicul său o avertizase că nu va putea experimenta rolul de mamă însă dacă, printr-o minune, s-ar întâmpla să rămână însărcinată, copilul nu va avea șanse de supraviețuire.

Prognosticul medicilor nu a fost pe placul lui Peer, care a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a le demonstra că fac o eroare. Așa că a început să pună în practică hipnoterapia transformațională, încercând fără oprire să-și determine gândurile să creadă că trupul său poate să-i împlinească acest vis. Realitatea a fost că a reușit să rămână însărcinată și că fiica sa a fost un copil perfect normal.

Însă viața nu i-a arătat mereu partea sa prietenoasă. În 2015, Marisa Peer a aflat că are cancer de col uterin și chiar dacă o astfel de veste poate genera un șoc, autoarea a căutat să fie recunoscătoare pentru această experiență și să încerce să-și „traducă“ emoțiile în credința că va exista un final fericit al acestei lecții pe care o are de învățat. A recurs la terapia de transformare rapidă și s-a ajutat de propria gândire în procesul de recuperare, în final reușind să se vindece complet. 

Terapia de transformare rapidă

A pus bazele companiei I am enough cu scopul de a-i ajuta pe oameni să-și reconfigureze traseul vieții într-un mod pozitiv și cu sens, prin intermediul cursurilor pe care le creează și cu ajutorul cărora fiecare dintre noi își poate îmbunătăți existența.

Anti-îmbătrânirea este un alt domeniu de care este captivată și pe care a ales să-l studieze îndeaproape, publicând în acest sens volumul You Can Be Younger, prin care demontează miturile anti-îmbătrânire existente. Iar aceasta nu este singura carte pe care a publicat-o; alături de aceasta se mai află You Can Be ThinUltimate ConfidenceTrying to get pregnantYou Can Be Younger, respectiv I Am Enough.

A vindecat pacienți cărora alți specialiști nu le dădeau nicio șansă, inclusiv persoane publice, vedete de la Hollywood și membri ai Familiei Regale.

Nu doar că metoda ei, terapia de transformare rapidă, a adus valoare în viețile oamenilor de toate condițiile, dar i-a fost și „răsplătită“ cu cinci premii Stevie, rezultatele muncii sale fiind recunoscute inclusiv de „Royal School of Medicine“ din Londra.

Marisa Peer are un program riguros, numărul pacienților săi nedepășind patru persoane pe zi. Susține Terapia de Transformare Rapidă, în care pacientul identifică problema cu care se confruntă și, în cadrul unei singure ședințe, există posibilitatea de a găsi o rezolvare.

Folosește atât psihoterapia, cât și hipnoterapia, pe care le „împletește“ pentru a crea un tablou concret al situațiilor pacienților săi.

℗PUBLICITATE



A vrut să ajute oamenii să-și îndrepte relația cu mâncarea și să renunțe la ideea de dietă, dar lasă la latitudinea fiecăruia decizia de a fi ori supraponderal, ori de a avea o greutate normală.

Consideră că neîncrederea în propria persoană își are originile în traume provenite din copilărie. Schimbându-ne perspectiva, putem da la o parte îndoiala ce ne ține pe loc și ne putem da voie să ne dezvoltăm și să evoluăm.

De asemenea, conform lui Peer, autocritica poate fi constructivă însă de cele mai multe ori este distructivă. Ea subliniază faptul că fricile pe care le avem în prezent sunt dobândite pe parcursul vieții și în niciun caz nu sunt moștenite. Etichetele pe care ni le punem, barierele pe care ni le ridicăm sunt proiecții personale, iar însăși conștientizarea acestora reprezintă o mare ușurare și eliberare, pentru că, din moment ce aceste limitări sunt temporare, ele pot fi eliminate.

Peer susține că nu suntem stăpânii propriului destin în fiecare moment al existenței noastre, însă ne putem controla gândurile ce dau naștere trăirilor și sentimentelor, care, la rândul lor, generează acțiune.

În cartea You Can Be Thin, Peer dezvoltă cele șase tipuri de consumatori, dintre care îi evidențiază pe cei mai vizibili: consumatorii dependenți (cărora nu li se pot micșora porțiile, ci trebuie eliminate complet alimentele de care sunt dependenți) și cei emoționali (pe care face tot posibilul să-i reeduce alimentar, mutând centrul atenției dinspre mâncare către alte aspecte).

Un mănunchi de recomandări utile pentru fiecare dintre noi

În ceea ce privește autodisciplina, Peer ne îndeamnă să ținem cont de câteva aspecte:

  1. Să prioritizăm activitățile care nu ne plac;
  2. Să lucrăm zi de zi la visul nostru, pentru ca acesta să fie din ce în ce mai tangibil;
  3. Să amânăm cât de mult cu putință satisfacția, cu scopul de a fructifica timpul de dinaintea succesului și a-l folosi pentru activități cotidiene;
  4. Să ne recunoaștem meritele, deși acest lucru este destul de greu de pus în practică.

Practica respirației conștiente este benefică atunci când simțim anxietate, stres, încordare. Peer ne îndeamnă să inspirăm cât mai profund timp de șase secunde și apoi să expirăm tot timp de șase secunde, iar acest exercițiu să-l aplicăm până când simțim că starea de spirit ni s-a ameliorat.

Consumul optim de lichide este la fel de important, pentru că ne și hidratează, dar ne și împiedică să mâncăm excesiv. Totodată, putem adăuga ierburi aromatice ori bucăți din diverse fructe, pentru a schimba aroma apei. Mișcarea are și ea un rol esențial în viața noastră. Nu numai că ne ajută să ne menținem în formă, dar are efecte și asupra sănătății mintale. Este important să alegem să facem mișcare, chiar și atunci când nu putem frecventa sălile de sport ori când nu ne place să facem acest lucru.

Lucrurile mărunte sunt cele ce dau savoare vieții, însă, dacă ar fi să discutăm despre asta cu sinceritate, am remarca faptul că nu prea mai suntem recunoscători pentru lucrurile bune care ni se întâmplă, întrucât suntem concentrați pe lipsuri. Peer ne sfătuiește să notăm toate aspectele pozitive pe care le trăim pe parcursul unei zile.

Învățarea continuă poate suna ca un proces laborios și fără sfârșit, căruia nu toți sunt dispuși să-i aloce timp, însă aceasta are capacitatea de a ne dezvolta și de a ne șlefui în procesul personal de evoluție. Așadar, sfatul lui Peer este să ne facem timp pentru a citi și pentru a ne educa în domeniile care ne interesează.

Alimentația este un subiect vast, care se învârte mult în jurul calității, însă prea puțin se vorbește și despre legătura dintre mâncare și gândurile pe care le avem. Peer subliniază, prin puterea exemplului, că o dietă echilibrată și aplicarea auto-îngrijirii reprezintă modalități fezabile de a controla simptomele asociate (în speță, cele ale sindromului intestinului iritabil de care suferă).

Somnul este un alt aspect care tinde să nu prea ne intereseze, mai ales în tinerețe, și nu-i luăm în calcul beneficiile. Peer subliniază importanța calitativă și cantitativă a somnului, de care este sănătos să ținem cont, pentru a putea fi eficienți în restul zilei.

A impune limite, a învăța să spunem „nu“ sunt catalogate de mulți drept refuzuri greu de dus. Peer atrage atenția că acceptarea unor sarcini suplimentare în contextul unei suprasolicitări preexistente poate duce la anxietate; drept urmare, este de ajutor să învățăm să spunem „nu“ politicos, ca un semn de auto-îngrijire și de protecție a propriei persoane.

Adesea, alegem să căutăm rezolvarea propriilor problemelor în expertiza altor persoane, când, în fapt, în noi înșine rezidă putința și soluția. Marisa Peer este exemplul real al faptului că suntem ceea ce gândim și că mintea ne poate fi un excelent aliat, dar, în egală măsură, și un dușman fără egal, dacă nu reușim să o stăpânim.

Bianca Sîrbu

Bianca Sîrbu - jurnalist, lifestyle editor, om de bazã, pasionatã de comunicare, scris și materie cenușie.

Back To Top
Caută