fbpx
skip to Main Content

Rafturile magazinelor sunt pline ochi de produse care mai de care. Pe social media bloggerii promovează cele mai noi lansări ale diferitelor branduri. La TV vedem reclame la produse care promit un ten perfect, gene lungi sau buze superbe – cu doar o singură aplicare.

Ce ne facem în această mare de produse nou lansate, pe care le vedem peste tot? Cum ne alegem produsele pe care să le avem în trusă și pe care să cheltuim banii (munciți din greu)? Ce-i drept, unii dintre noi ne permitem produse mai scumpe, mai luxoase; pe când alții doar unele mass market. Nimic greșit în asta, însă atenția la detalii, atunci când alegem un produs, este cea care face diferența.

Înainte de a ne descătușa sub impulsul cumpărăturilor, este bine să avem în vedere câteva aspecte despre ceea ce ne dorim să cumpărăm și mai ales despre tenul nostru

Noi, creatorii de conținut și specialiștii în cosmetică primim, spre testare, produse nou lansate, pentru a le utiliza și promova în online și în studiourile în care activăm. Iar experiența mi-a arătat că nu-i suficient să fie un produs nou, este necesar ca aceasta să fie compatibil cu trupul și tenul nostru. 

Suntem diferiți și avem predispoziții variate, de acea trebuie să ne documentăm înainte de a face achiziții de noi produse și chiar ne prinde bine un stop de inteligență somatică. La ce mă refer când folosesc acest termen complicat? La nevoia de a ne cunoaște corpul, pe interior și exterior, de a descifra vocea tainică a acestuia, după cum spune expertul în psihosomatică dr. Peter Levine, autorul cărții Într-o voce nerostită

Dar, pentru că nu sunt nici psiholog și nici psihoterapeut, aș vrea să vă prezint lucrurile dintr-o altă perspectivă. Și anume, cum să aplicăm inteligența somatică în favoarea noastră, inclusiv atunci când facem cumpărături de produse cosmetice. 

1. Este important să ne cunoaștem suficient de bine tipul de ten – atunci când suntem în căutarea unei creme de față, a unui gel de curățare sau scrub. Un produs ales greșit înseamnă bani aruncați pe fereastră, deoarece nu îl putem folosi sau, dacă ne încăpățânăm, putem avea de suferit. 

2. Când suntem în căutarea unui fond de ten, ajută să avem în vedere două aspecte principale: tipul de ten – uscat, normal, mixt sau gras – și subtonul pielii. Un fond de ten destinat tenului uscat va arăta inestetic pe un ten gras, la doar câteva minute de la aplicare, deoarece nu menține suficient de bine sub control excesul de sebum (mai ales dacă rutina de îngrijire nu a fost făcută corect). În ceea ce privește subtonul pielii, pe piață găsim produse din 3 categorii – cu subton cald, neutru sau rece. Un fond de ten cu subton rece, aplicat pe o piele cu subton cald, poate să ne facă să părem „bolnave“, palide; la fel și unul cu subton cald, aplicat pe un ten cu subton rece. 

℗PUBLICITATE



3. Multe femei cu tenul uscat se feresc să folosească pudra deoarece le scoate în evidență părțile de piele uscată sau are efect de îmbătrânire a tenul. Este adevărat că, unele pudre au acest efect, însă pentru ca machiajul să reziste mai mult timp este indicat să aplicăm un strat fin de pudră. Recomand, pentru setarea fondului de ten, o pudră liberă translucidă, care să nu schimbe nuanța. Știu că sunt la mare căutare pudrele cu acoperire mare, însă acelea se aplică pe tenul curat, în zilele în care nu vă doriți să folosiți fond de ten. Aplicarea unui fond de ten, urmat de un strat zdravăn de pudră duce la un aspect încărcat și îmbătrânit a tenului. Desigur pentru o filmare sau o ședință foto, unde tenul trebuie să arate impecabil, se poate folosi, însă pentru viața de zi cu zi, nu recomand.

4. Blush, iluminator și bronzer – este atât de frumos să avem o piele strălucitoare, colorată și bronzată, dar toate știm și cât de inestetic arată un produs aplicat în locul greșit și cu nuanța nepotrivită. Dacă dorim să ne conturăm fața, să ascundem ceea ce nu ne place, este esențial să alegem un produs de contur mat și o nuanță rece, pentru ca tenul să nu arate murdar. Iluminatorul este produsul vedetă, în sezonul cald, când ne dorim un strop de strălucire, dar și aici subtonul este cel care contează.

5. Rujul a fost cel mai cumpărat produs după ridicarea restricțiilor de purtare a măști. Ceea ce are sens, nu-i așa?! Este produsul care ne ajută să avem un strop de culoare pe buze, dar și care ne poate strica ziua, dacă se întinde și ne transformăm într-un clovn. Dacă ne dorim un ruj care odată aplicat rămâne pe buze, toată ziua, atunci unul mat este soluția. Dacă ne dorim buze mai hidratate, dar totuși și cu un strop de culoare, atunci unul cremos-satinat este o opțiune bună. Cred că știți că atunci când alegem nuanța rujului, contează să ținem cont de subtonul pielii și de aspectul pe care îl oferă dinților noștri. Sunt unele rujuri care ne fac dinții mai albi sau din contră, mai galbeni. Nuanțele de ruj pe care ar trebui să le aibă în trusă orice femeie sunt roșu și nude, există o nuanță de roșu și una de nude pentru toată lumea, trebuie doar să o găsim.

Toate acestea fiind prezentate, deja avem câteva informații pe care să ne bazăm atunci când alegem să facem o nouă achiziție. Atunci când vă decideți să cumpărați un anumit produs de cosmetică, este important să vă documentați, să căutați diferite păreri (inclusiv) online. Dacă vorbim despre o cremă, un fond de ten sau un anticearcăn, puteți merge în magazine să cereți mostre, unele shop-uri cosmetice au această opțiune. Astfel primiți o cantitate mică de produs care să vă ajungă pentru 1-2-3 utilizări și vă faceți o părere despre produsul în sine.

De asemenea, dacă o prietenă are un produs care vă interesează, poate îl cereți pentru a-l testa, se poate face acest lucru în siguranță, dacă produsul este bine igienizat și se lucrează curat cu el. Și noi, make-up artiștii, folosim același produs pentru mai multe cliente, însă suntem atente să nu contaminăm produs și să dezinfectăm produsele după fiecare client.

Atât pentru luna iunie! Să facem cumpărături chibzuite, să ne cultivăm inteligența somatică și să avem grijă de noi, pentru că o minte flexibilă este baza unui corp îngrijit.  


Mihaela-Elena Gáspár este pasionată de psihologia frumuseții și de comportamentele care contribuie la starea umană de bine, activează în industria make-up și a cosmeticii faciale. Iubește cărțile de suflet, crede în evoluție și în faptul că viața este despre învățare, culoare și conectare.

Caută
Coșul de cumpărături
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0