Skip to content

Poate vă surprinde să aflați, dar femeile consideră mirosul corporal că fiind mai important pentru atracție decât aspectul, vocea, pielea, banii sau orice alt factor social. Așa se arată într-un studiu realizat de Rachel S. Herz și Michael Inzlicht, care au colectat date de la 198 de studenți (bărbați și femei), și care arată că mirosul natural plăcut al corpului cuiva este o influentă variabilă pentru interesul sexual, atât pentru bărbați, cât și pentru femei.

Amprenta olfactivă personală

Fiecare om are un miros corporal unic, care persistă în ciuda igienei atente și care ne individualizează, la fel ca amprentele digitale. Acest miros particular care ne însoțește este influențat de vârstă, rasă, starea de sănătate, alimentație, stres, starea de fericire și de obiceiurile igienice. Ne conferă o identitate olfactivă personală și unică și acționează precum o etichetă olfactivă pentru persoanele apropiate nouă sau chiar pentru animalele de companie.

Stimulii olfactivi au un impact direct asupra sistemului nostru limbic, care găzduiește amigdala, responsabilă cu generarea emoțiilor, și hipocampul, responsabil cu formarea amintirilor. Acest lucru face ca mirosul să fie mai instinctiv și mai spontan decât toate celelalte simțuri: prin el, creierul nostru etichetează, în fracțiuni de secundă, fiecare miros, în funcție de emoțiile pe care le provoacă. Prin urmare, mirosurile evocă un statut afectiv înainte de a intra în conștiință.

Simțul mirosului implică procese mnemonice, fie semantice, fie episodice, ceea ce înseamnă că mirosind identificăm oameni, locuri și emoții și le recunoaștem, fără să le vedem.

℗PUBLICITATE



Parfumul corporal și psihologia socială

Cercetătorii știu deja că parfumul corporal unic joacă un rol mai important în viața noastră socială decât credem. The scent of security, un studiu apărut în Physiology & Behavior, descrie cum unui număr de 34 de participanți li s-au prezentat mirosul corporal al partenerului lor, mirosul propriului lor corp, mirosul unui tricou curat și mirosul de trandafir, în timp ce erau expuși la șocuri electrice slabe pentru a induce disconfort și răspunsuri la stres. Toți participanții erau implicați în relații monogame, cu o vechime de cel puțin 4 luni. Rezultatele: mirosul corporal al partenerului reduce disconfortul subiectiv în timpul unui eveniment stresant, în comparație cu mirosul propriu.

Într-un alt studiu, publicat în Journal of Personality and Social Psychology, 96 de femei au fost expuse aleatoriu la unul din trei mirosuri: al partenerului de cuplu, al unui străin sau la un miros neutru – în timp ce erau supuse și unui factor de stres acut (Trier Social Stress Test). Stresul perceput a fost mai scăzut la femeile care au fost expuse la mirosul partenerului lor, în timp ce nivelurile de cortizol au fost crescute la femeile care au fost expuse la mirosul unui străin. La nivel subconștient, femeile au fost mai atrase de parfumul partenerului lor, cel pe care l-au găsit familiar și sigur.

Știința ne demonstrează, astfel, în ultimii ani, ceea ce știam intuitiv deja:  mirosul are marea putere de a uni corpul cu mintea noastră, transformând o senzație fizică într-o experiență emoțională și psihologică complexă.

Perfume Curator este atras de toate formele de artă, orice este frumos și capabil să-i trezească simțurile. Arta olfactivă i-a stârnit interesul încă din adolescență, și a devenit tot mai interesat de simțul mirosului, istoria, industria și procesul creativ din spatele parfumurilor. Își imaginează parfumul drept o extensie a personalității noastre, o modalitate de a comunica ceva, fără să fie nevoie să spunem nimic.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0