fbpx
skip to Main Content

Când spunem Natalia Oreiro, ne gândim, automat, la telenovele. Mulți dintre noi am crescut cu muzica și serialele în care aceasta s-a făcut remarcată.

La mai bine de douăzeci de ani distanță, gigantul Netflix (compania americană fondată în 1997 de către Marc Randolph și Reed Hastings, care a  ajuns să fie cunoscută de publicul larg datorită colecției impresionante de documentare, seriale, emisiuni și filme artistice, distribuite, exclusiv, prin această rețea, în baza unui abonament), lansează documentarul Nasha Natasha, având-o, în prim plan, pe nimeni alta decât Natalia Marisa Oreiro Iglesias.

De altfel, lungmetrajul regizat de Martín Sastre (cineast uruguayan care a mai colaborat cu Oreiro și pentru alte conținuturi, precum Miss Tacuarembó și Nuestra Natalia) și produs de argentinianul Axel Kuschevatzky arată turneul pe care actrița l-a realizat în 2014, în Rusia – țara în care Natalia Oreiro s-a bucurat de o popularitate fără margini, datorată rolurilor jucate în diverse seriale. Turneul a ținut treizeci de zile, iar Oreiro a fost alături de alți 28 colegi cu care a poposit în 16 orașe, a zburat 45 ore, a călătorit 72 ore pe tren și a însumat 44.700 km.

Merită să menționez că, deși nu mă pot erija într-o fană declarată Oreiro, am admirat, cumva, dintotdeauna, eclectismul său și puterea de a îmbina actoria și muzica într-un mod natural și mi-a fost destul de clar că meseria de artist i se potrivește mănușă.

De asemenea, pot spune că am fost foarte curioasă să văd cum arată sau dacă se mai bucură de același interes și strălucire din partea publicului, la o distanță apreciabilă de la lansarea sa.

Însă dincolo de curiozitățile care m-au încercat, am rămas cu câteva lecții „predate“ despre umanitate, modestie, profesionalism à la carte pe care am vrut să vi le împărtășesc. Așadar, iată câteva informații despre Natalia Oreiro, personajul cheie al acestei săptămâni în rubrica #AltfelDespreVedete.

O familie de origine cu suficiente provocări

Deși lumea crede că este din Argentina (deoarece serialul care a făcut-o cunoscută este argentinian), Natalia s-a născut în Montevideo, Uruguay, într-o familie unită și înconjurată de multă dragoste, dar cu posibilități materiale extrem de limitate. Criza economică din anii ‘80 i-a determinat pe părinții acesteia să vândă tot și să se mute din Uruguay, așa că în scurt timp și-au reconfigurat traseul vieții lor și al fiicelor lor și au plecat în Spania. Însă toată această reacomodare urma să-i coste scump. Mai mult de atât, dorul de pământul natal era atât de mare, încât, după puțin timp, au decis să se reîntoarcă acasă. 

Încetul cu încetul și extrem de modest, mama sa și-a înființat un salon de coafură, tatăl său s-a reangajat și astfel și-au reluat viața. 

A intuit că va ajunge „cineva“

Mama sa, Marbel Iglesias, o descrie drept o fetiță energică, nerăbdătoare, voioasă. Tatăl său îi conturează trăsăturile și conchide că Natalia era un copil cu o personalitate magnetică, ce avea o putere aparte de a atrage oameni în jurul ei. De altfel, tatăl susține că o vedea ca pe o mână de om puternic, dar nu neapărat talentat.

Sora sa, Adriana, care este mai mare decât Natalia cu patru ani, își amintește că actrița își dorea să ajungă, la maturitate, ambasador sau împărăteasă, pentru a putea călători în cât mai multe țări.

Avea o poftă de viață din cale-afară, pe care nu și-a pierdut-o niciodată, chiar dacă situația familială pălea prin comparație cu aspirațiile sale. De altfel, mama sa menționează cum copilul cu ochii zglobii le-a spus, într-o zi, în timp ce se afla cu aceștia în mașină, că, într-o zi, va fi o persoană importantă în lume. Familia nu a crezut-o, însă ceea ce nu știau aceștia era că Natalia visa cu ochii deschiși la viitorul strălucit care avea să-i bată la ușă.

Pe când era adolescentă, le-a spus părinților că va participa la un casting

A înțeles, din fragedă pruncie, că succesul nu apare peste noapte. Astfel că Natalia nu a stat cu mâinile încrucișate, ci a „croșetat“ la visul ei, până a ajuns realitate. Așa se face că, la vârsta preadolescenței, în timp ce răsfoia o revistă, a văzut anunțul unui casting pentru o reclamă. Le-a spus părinților săi despre intenția de a participa la acea selecție și a plecat, alături de tatăl său, să dea proba. A câștigat castingul, acesta fiind și trecerea dintre copilărie și adolescență. Au urmat alte apariții în publicitate, ajungând să câștige, deja, primii săi bani și bucurându-se de notorietate pe plan local.

Este un excelent autodidact

Pasiunea, talentul, devotamentul, munca asiduă și concentrarea au făcut-o pe aceasta să fie un excelent autodidact. Sora sa, Adriana, menționează faptul că tocmai pentru că a început să lucreze de mică, a învățat, s-a informat și a studiat coregrafia, mișcarea scenică, dar și cum să comunice cu publicul său. Nu a avut niciun mentor, însă atunci când ieșea pe scenă, părea totul pus la punct.

℗PUBLICITATE


I s-ar putea spune și Omul orchestră“

Pune suflet în tot ce face, este atentă până la cele mai mici detalii și se implică în tot ce se întâmplă pe scenă. Am putea gândi că în spatele unui astfel de fenomen precum Natalia Oreiro se află o armată de oameni care se ocupă de toate aceste amănunte. 

Pot admite că acesta a fost unul dintre lucrurile care m-au impresionat cel mai mult în acest documentar. Suntem obișnuiți cu ideea conform căreia vedetele ar duce o viață incongruentă cu cea a muritorilor de rând. De altfel, media a schimbat, în ultima perioadă, percepția despre persoanele publice, le-a urcat pe un piedestal și a creat o imagine intangibilă, lucru care nu face altceva decât să glorifice și să dezumanizeze persoana în cauză. Exemplul Nataliei Oreiro merită promovat și reintegrat în realitatea zilelor noastre pentru o bună conștientizare și radiografiere de facto a vieții. Dincolo de scenă, fiecare artist este un om care își trăiește viața trecând atât prin experiențe pozitive, cât și prin experiențe mai puțin plăcute.

În Rusia, „Natasha“ a devenit una dintre cele mai îndrăgite vedete străine

Documentarul Nasha Natasha este o suprapunere a mai multor „felii“ din viața Nataliei Oreiro, de la familia naturală, la familia sa nou creată (formată din soțul său, cântărețul Ricardo Millo, și fiul său), precum și locul aparte în care își are originile.

Peste toate acestea, dragostea, apropierea, naturalețea sunt alte planuri de care ne bucurăm, din plin, pe parcursul acestui lungmetraj.

Este un om tare îndrăgit de către admiratorii săi ruși care, mai degrabă, sunt fani. Și când spunem „fani“, ne referim la faptul că aceștia o ocrotesc, îi poartă de grijă, se bucură, se fotografiază, cântă, dansează, deapănă amintiri, împărtășesc întâmplări, îi dăruiesc cadouri (în semn de conectare) și îi dau o parte din energia și sufletul lor Nataliei.

Este un schimb de energie fantastic, o emoție greu de transpus în cuvinte. Tocmai de aceea, în Rusia, un cadou este o formă de a spune „acum suntem conectați, acum ai ceva de la mine“; mai degrabă, o formă de exprimare și exteriorizare a emoțiilor atunci când cuvintele sunt prea mici pentru a le descrie. 

Adesea, suntem obișnuiți să credem că rușii sunt un popor de oameni mai reci, mai duri, mai scorțoși. Documentarul Nasha Natasha reliefează tocmai căldura și apropierea și sparge barierele stigmatizării și ale etichetării unor suflete doar prin prisma așezării geografice. Tot în cadrul documentarului, Natalia declară cu surprindere: „Am crezut că oamenii mă vor uita, dar în Rusia nu a fost așa.“

Familistă convinsă

Dincolo de atenția publicului, lungmetrajul prezintă partea nevăzută a artistei Natalia Oreiro. Momentele de dor, de familie, de legătura strânsă ce are loc între ei, de sentimente puternice, de tehnologie care le alină distanța, dar și bucuria revederii și a împlinirii totale pe care o simte atunci când își îmbrățișează fiul și soțul. Naturalețea, firescul și emoțiile descrise dau privitorului acel sentiment plăcut de „piele de găină“. 

Oreiro îmbină cariera și familia într-un mod extrem de echitabil și nu o lasă pe niciuna mai prejos. Așadar, cine crede că o carieră de succes nu poate fi „împletită“ cu o viață de familie, poate că ar fi cazul să-i urmărească exemplul.

Modestia, parte din ADN-ul ei

Unul dintre punctele-cheie ale Nataliei Oreiro este fix modestia de care dă dovadă. La o primă vedere, am putea spune că este strategie de marketing, însă relația dintre artistă și admiratorii săi este mai mult de atât. Ea stă cu ei și îi îmbrățișează, deapănă amintiri, face fotografii, dansează împreună, pe scurt: petrece timp de calitate cu ei. Fanii, la rândul lor, o consideră drept prietena sau sora lor. Mulți, prin prisma personajelor pe care Oreiro le-a interpretat, și-au schimbat viața, au căpătat curaj și au făcut lucruri pe care nu-și imaginau că le vor putea realiza (și-au căutat rude pe care nu le cunoscuseră, de exemplu) și au vrut să semene tot mai mult cu aceasta.

Este definiția clară că în viață se poate ca, indiferent de vicisitudinile pe care le traversăm, condiția minimă și suficientă să fie existența unui țel, a unei dorințe și multă voință. Lecția pe care Natalia Oreiro ne-a predat-o este despre modestie, naturalețe, iubire și muncă fără încetare. O altă față a celebrității vehiculate și a formelor fără fond, un exemplu atât de necesar într-o lume de carton în care, peste noapte sau, eventual, în urma unui scandal mediatic, oricine poate fi celebru. 

Bianca Sîrbu

Bianca Sîrbu - jurnalist, lifestyle editor, om de bazã, pasionatã de comunicare, scris și materie cenușie.

Back To Top
×Close search
Caută