fbpx
skip to Main Content

Este fondatoarea brandului „Musette“, este una dintre cei mai de succes oameni de afaceri din România și, de curând, este și jurată în cadrul emisiunii Imperiul leilor, difuzată în fiecare zi de joi, de la 20:30, la ProTV. A intrat în lumea antreprenoriatului de la o vârstă fragedă, însă, cu toate acestea, nu și-a pierdut feminitatea, delicatețea ori empatia. Despre toate acestea, dar și despre altele, Cristina Bâtlan și-a deschis sufletul în interviul de mai jos.

Ați pornit pe drumul antreprenoriatului la vârsta de nouăsprezece ani. Ce v-a îndemnat să alegeți acest nebătătorit, încă, în primii ani postdecembriști?

Aveam 16 ani la Revoluție, lumea se schimbase, simțeam că setarea inițială pe care o aveam, aceea de a face o facultate și de a încerca să ajung în Vest, nu mai era actuală. Mi-a luat doi ani până când am avut curajul să decid cum vreau să ajung în Vest. Am renunțat la facultate și am început, cu un capital foarte mic (700 de dolari), o afacere de comerț.

Ați produs primii pantofi colorați în România. Cum au fost primiți aceștia de către publicul autohton?

În orice afacere e bine să faci ceva diferit – primii pantofi pe care i-am realizat în fabrica Musette erau stiletto, aveau vârf ascuțit, erau colorați. Aveam listă de așteptare de trei luni de producție, așa că am mărit capacitatea.

Cum ați descrie, în câteva cuvinte, noțiunea de investiție vestimentară?

„Investiție vestimentară“ este formularea prin care îi spui unui client că obiectul pe care îl achiziționează va avea o valoare în piață dacă va decide să-l revândă. Sau că produsul este atât de durabil, încât poate fi folosit mult timp fără a se deprecia, ba chiar poate fi lăsat moștenire… la fel cum poate părea centura de siguranță, adică motivul în plus care îi face pe clienți să accepte mai ușor prețul.

Atunci când ne alegem un obiect vestimentar, care sunt acele câteva reguli după care merită să ne ghidăm?

Alegerea unui obiect este, de cele mai multe ori, o alegere emoțională, impulsivă. Ori de câte ori alegem un obiect, ar trebui să ne punem întrebarea: cum și cât voi utiliza acel obiect? Pragmatic ar fi să privim obiectul astfel: din perspectiva calității – un obiect bine construit rezistă în timp; din perspectiva modei și a caracterului sezonier – un obiect avangardist rezistă ușor în fața trendurilor noi, cel puțin două sezoane. Dacă nu urmărești trendurile, alege ceea ce te avantajează, un produs de calitate, din materii prime naturale, pe care să îl porți cu drag mult timp.

Care sunt culorile vedetă ale anului 2021?

Culorile vedetă în 2021 sunt vernilul și rozul pastel. 

Ce vor femeile, în special? Genți sau pantofi?

Femeile folosesc genți, însă iubesc pantofii!

Ce are în plus „Musette“ față de alte branduri românești?

„Musette“ își iubește și respectă clienții! „Musette“ vinde bucurie! Este un brand pentru oameni, care inovează și se reinventează permanent, care evoluează alături de clienții săi.

V-ați gândit să vă mutați din țară și să dezvoltați altundeva acest business?

Nu am renunțat să căutam noi capacități de producție de calitate.

Este shoppingul minimalist o variantă pentru publicul român?

Shoppingul în Romania nu este minimalist și nu văd o schimbare în acest sens.

Ce nu ar trebui să lipsească din garderoba unei femei?

℗PUBLICITATE



Sacoul tip bărbătesc de foarte bună calitate și pantoful clasic escarpen, cu toc stiletto

De ce are nevoie o femeie pentru a-și face vocea auzită în domeniul afacerilor?

Pentru a fi auzit în lumea afacerilor ai nevoie de o afacere, iar dacă vrei să vorbești tare, ai nevoie de o afacere tare. Dacă vrei să fii luat în seamă, trebuie să fii un model, adică, să ai o afacere stabilă și etică.

Care este cel mai îndrăzneț vis al dumneavoastră pentru 2021?

Cel mai îndrăzneț vis este acela de a integra inteligența artificială într-un produs care să ajute oamenii.

Care este cel mai recent act de caritate realizat?

Ajutăm permanent asociații care se ocupă de copii și copiii cu nevoi speciale.

Ce părere aveți despre meditația Vipassana?

Vipassana este o tehnică de meditație a profesorului S. N. Goenka, care a înființat primele centre în India, în 1969. Meditezi atunci când nu mai ai gânduri, când nu mai ai atașamente, emoții, când ești obiectiv.

De la cine din familie ați moștenit pasiunea pentru pantofi?

În familie, mama, mătușa, bunica m-au ajutat să îmi dezvolt pasiunea pentru modă. Cred că toate femeile iubesc pantofii, așa că nu a fost greu deloc.

Care este cel mai recent sfat dat fiului dumneavoastră?

Sfatul cel mai recent dat fiului meu: „Să fii vegan, pentru că așa participi, efectiv, zilnic, la salvarea planetei“.

Care este brandul internațional de pantofi care vă inspiră cel mai mult? 

Urmăresc evoluția brandului „Prada“.

Care este cartea care v-a atins sufletul în anul 2020?

Healing with whole foods – Paul Pitchford

Sunteți investitor în cadrul show-ului Imperiul leilor. Cu ce gânduri ați pornit la acest drum?

Am participat din curiozitate, doream să înțeleg cum s-a schimbat societatea și cât de aproape suntem de țările în care mai există acest format de televiziune. La Imperiul leilor, ca investitor, am avut onoarea să cunosc tineri antreprenori curajoși, care își doresc să-și transforme pasiunile în afaceri. Am investit în proiectele femeilor antreprenor. Am redescoperit cât de talentați și de inteligenți sunt tinerii din România.

Pagina de Psihologie

Pagina de Psihologie este o comunitate de psihologi, psihoterapeuți, psihiatri și oameni pasionați de psihologia relațiilor. Preocuparea față de cultivarea inteligenței relaționale, a sănătății emoționale și interpersonale este exprimată prin articole, evenimente și cărți de specialitate. Editura Pagina de Psihologie publică anual bestseller-uri naționale și internaționale. Iar contributorii noștri sunt specialiști cu experiență clinică și practică terapeutică. La secțiunea cursuri vă oferim atât activități educaționale online, cât și programe de formare continuă și complementară.

Back To Top
×Close search
Caută