skip to Main Content

Știați că atunci când vine vorba de gusturile personale, ceea ce găsim atrăgător într-un parfum depășește cu mult formula propriu-zisă a acestuia? De fapt, povestea asociată cu un anumit miros oferă parfumului un loc special în inima cuiva, fie că vorbim de o anumită notă sau despre anumite parfumuri ce sunt asociate cu diverse emoții, persoane ori evenimente. 

Dacă în articolele anterioare am discutat mai mult despre notecase din lumea parfumeriei, arome folosite de celebrități sau diverse date istorice din parfumerie, de această dată propun să pornim de la formarea simțului olfactiv, chiar înainte de a ne naște. 

Biologia mirosului și crearea legăturii de atașament

Curiozitatea cu privire la modul în care oamenii ajung să fie capabili să își folosească și să își dezvolte multiplele surse de informații senzoriale a fost în mintea filozofilor și a psihologilor de secole.

Există studii asupra vieții intrauterine care dovedesc relația dintre mamă și bebeluș prin simțul mirosului. Conform cărții Multisensory Development, publicată la Oxford, mirosul și gustul încep să se dezvolte la aproximativ șapte săptămâni de la fertilizare; la unsprezece săptămâni având deja un epiteliu olfactiv funcțional. Celulele gustative apar în jurul celei de a șaptea sau a opta săptămână, papilele gustative mature fiind prezente după aproximativ paisprezece săptămâni. Așadar, dezvoltarea gustului și al mirosului are loc cu mult înainte de dezvoltarea receptorilor auditivi complet funcționali (aproximativ șase luni) sau vizuali, care apar mult mai târziu.

După naștere, deși bebelușul încă nu își poate recunoaște mama din vedere, el o va cunoaște după mirosul ei natural. Fiind ghidat spre pieptul mamei, acest simț îl ajută să își identifice mama, determinându-l să se ghemuiască la piept pentru confort și pentru sentimentul de siguranță. Acest fapt ajută la formarea legăturii dintre mamă și bebeluș, ajutând la atașamentul emoțional și la dezvoltarea generală a bebelușului. 

℗PUBLICITATE



De ce unele mirosuri ne atrag mai mult?

Totodată, ne naștem cu o preferință către anumite arome și mirosuri ale alimentelor pe care se întâmplă să le fi consumat mamele noastre în timpul sarcinii. Este dovedit științific că aromele din dieta mamei sunt transmise lichidului amniotic și laptelui matern, astfel sunt înghițite de bebeluș în timpul sarcinii și după naștere. Un aspect interesant este acela că, în timp ce unele dintre mirosurile și gusturile de bază sunt prezente de la naștere, cu toții ne-am născut cu o înclinație spre alimentele dulci și nu preferăm pe cele acre, fiind în același timp indiferenți la opțiunile cu gust amar și sărat. Atracția noastră pentru sare pare să apară după aproximativ 5 luni, pe când cea pentru amar apare mai târziu. 

Pe de altă parte, mirosul este procesat de o parte a creierului care controlează și memoria, ajutând la crearea de asocieri puternice între anumite mirosuri și experiențe. Acest lucru se datorează faptului că mirosul este simțul care are impactul cel mai mare asupra subconștientul nostru, astfel amintirile care derivă dintr-un miros sunt imediate și clare. Drept urmare, ani mai târziu, un anumit miros ne poate aminti de o perioadă sau un sentiment din trecut. Aceste amintiri pot fi declanșate fie de mirosul natural al corpului, de un anumit parfum folosit de către mamă sau chiar de parfumul provenit de la pudră, șampon sau alte produse de îngrijire a bebelușilor.

În acest mod, mirosul are marea putere de a uni corpul uman cu mintea, transformând o senzație fizică într-o experiență emoțională și psihologică complexă!

Despre știința parentajului se spun multe, cu toate acestea una dintre cărțile devenită bestseller de ani buni este Confesiunile unei mame imperfecte. Autoarea dr. Harriet Lerner ne atrage atenția asupra faptului că viața mamei nu este și nici nu trebuie să fie perfectă pentru a-i transmite copilașului iubirea adevărată și a-l ajuta să-și construiască memorii pozitive pentru întreaga viață. 

Perfume Curator este atras de toate formele de artă, orice este frumos și capabil să-i trezească simțurile. Arta olfactivă i-a stârnit interesul încă din adolescență, și a devenit tot mai interesat de simțul mirosului, istoria, industria și procesul creativ din spatele parfumurilor. Își imaginează parfumul drept o extensie a personalității noastre, o modalitate de a comunica ceva, fără să fi nevoie să spunem nimic.

Caută
Coșul de cumpărături
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0