Skip to content

Abordarea centrată pe dezvoltarea de competențe și dovezi validate științific subliniază importanța aplicării cunoștințelor și abilităților clinice în lumea reală și utilizarea rezultatelor ca elemente de criteriu importante pentru evaluarea studenților și a programelor de formare.

O bună aplicare a cunoștințelor științifice în practică – consistența programului de formare cu focus pe psihologia profesională în care ne propunem să pregătim studenții pentru a deveni psihologi-psihoterapeuți de familie cu o viziune științifică asupra profesiei.

Evaluarea psihologică – consistența programului de formare cu centrare asupra evaluării psihologice profesionale, noi considerăm că studenții trebuie educați în vederea administrării, interpretării și aplicării evaluarilor sistemice în conceptualizarea clinică a unei probleme, dificultăți sau situații problematice;

ABONARE NEWSLETTER


Articole care te vor inspira, te vor emoționa și, totodată, te vor susține în menținerea sănătății tale relaționale și a stării de bine — livrate săptămânal în inboxul tău.


Intervenția psihologică (psihoterapeutică) – formarea în psihoterapia familiei s-a dezvoltat în contextul a două tendințe actuale majore: practica clinică centrată pe dovezi și relația psihoterapeutică centrată pe dovezi. Considerăm că studenții trebuie educați în vederea aplicării unor intervenții științifice care țin cont de relațiile funcționale și disfuncționale, dar și de procesele specifice diferitelor cupluri și familii; maniera în care procesul familiei afectează membrii acesteia; și interacțiunea complexă dintre intervențiile clinice, tulburările psihologice și problemele de sănătate. Ne propunem să promovăm acele modele ale intervențiilor centrate pe familie care s-au dovedit a determina nivelul cel mai crescut de eficacitate clinică precum: terapia cognitiv-comportamentală de cuplu și familie; terapia de familie centrată pe insight; terapia centrată pe interacţiunea părinte-copil; terapia de cuplu centrată pe emoții; psihoterapia integrativă de familie și cuplu; precum și paradigma psihoeducațională în terapia familiei.

Colaborarea interprofesională – programul de formare are un design sensibil la interacțiunea dintre familie și diferitele sisteme (medical, școlar, profesional). Astfel, studenții vor avea o viziune integrativă asupra dezvoltării unor soluții de intervenție care asigură interesul superior al familiei.

℗PUBLICITATE



Supervizarea profesională – etapa de supervizare profesională respectă o viziune integrativă cu privire la diversele cadre teoretice. Tehnicile standard de supervizare sunt: prezentarea de caz, înregistrările audio sau video; supervizarea live și co-terapia.

Dezvoltarea profesională – auto-cunoșterea, ca parte esențială a dezvoltării psihologului-psihoterapeut este integrată în programul de formare, respectând principiile etice propuse de APA în 2002;

Aspectele etice și legale – psihologii-psihoterapeuții de familie sunt instruiți să performeze toate activitățile profesionale într-o manieră consistentă cu prevederile codului etic al COPSI, APA, AMPP. Formatorii vor acorda o atenție deosebită pentru ca studenții să înțeleagă unicitatea aspectelor etice în munca cu familii și cupluri, incluzând: definiția pacientului, natura relației dintre psihoterapeut și fiecare membru al familiei; confidențialitatea și limitele acesteia, neutralitatea terapeutică, gestionarea relațiilor multiple, și complicațiile supervizării live.

Diversitatea individuală și culturală – programul de formare respectă directivele APA cu privire la educația multiculturală, formarea, cercetarea, practica și schimbările organizaționale pentru psihologii-psihoterapeuții de familie, psihoterapia cu clienți gay, lesbiene sau bisexuali, și practica psihologică sensibilă la aspecte de genul: vârstă, gen, identitate de gen, etnie, cultură, naționalitate, origine, religie, spiritualitate, dizabilitate, limbă și statut socioeconomic.

György GÁSPÁR – coordonator program de formare complementară

Psiholog clinician, psihoterapeut de familie și cuplu, membru al Colegiului Psihologilor din România, formator la diferite programe de formare complementară, președinte și membru fondator al Asociației Multiculturale de Psihologie și Psihoterapie.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0