Skip to content
35 %

Didactica funcțională

5.0 (1 recenzie)

Prețul inițial a fost: 61,00 lei.Prețul curent este: 39,65 lei.

Obiective, strategii, evaluare. Cognitivismul operant

Autor: Michel Minder

Mai sunt disponibile: 1 buc.!

Cod Produs: 9789737973955 Categorie: Etichete: , , ,

Livrare gratuită: Îți oferim transportul gratuit în România pentru orice comandă care depășește 149 lei.

Expediere rapidă: Comenzile plasate înainte de ora 16:00 se predau curierului în aceeași zi, 95% dintre ele ajung la dvs. în ziua lucrătoare următoare.

Comandă procesată în siguranță: Cea mai nouă tehnologie de securitate SSL pentru siguranța cumpărăturilor făcute cu cardul și a datelor personale furnizate. Plăți 100% sigure și criptate.

Retur în 14 zile: Poți returna gratuit produsele comandate în termen de 14 zile de la primirea lor, cu excepția costului de transport.

Descriere

„Pe lângă cunoștințele și deprinderile profesionale, un cadru didactic eficient are nevoie, acum mai mult decât altădată, de trei atitudini personale: responsabilitate, flexibilitate și autoreflecție constantă.

Să ne reamintim: competența = cunoștințe + deprinderi + atitudini. Cartea de față, un excelent tratat de didactică, transmite, pe lângă cunoștințe și proceduri, și atitudinile menționate. Ea ne învață cum să stabilim obiectivele educaționale, cum să utilizăm un curriculum, cum să motivăm învățarea, cum să stabilim sarcinile de învățare și cum să evaluăm formativ sau sumativ. Practic, ne arată cum să didactizăm cunoașterea. Cunoașterea produsă (cunoașterea științifică) nu este automat învățabilă. Ca să poată fi învățată, ea trebuie reconstruită: selectată, organizată, recodată, adaptată caracteristicilor elevilor, asimilată, evaluată, certificată, transferată. Didactica este reconstrucția cunoașterii științifice pentru a fi învățabilă.“ — prof. dr. Mircea Miclea

Autorul dezvoltă un tratat de practică pedagogică, prin care ni se propune un răspuns coerent și realist la o întrebare fundamentală: cum să se predea astăzi? Cartea prezintă o didactică globală, adaptabilă tuturor nivelurilor învățământului. Procesele de învățare sunt descrise aici într-o manieră sistemică: de la intenții la feedback, trecând prin strategiile motivației, prin strategiile de învățare diferențiată, de reglare și de structurare.

Această didactică este centrată pe o concepție funcțională, participativă și interdisciplinară asupra predării și împacă, într-un mod original, pedagogia interesului cu pedagogia pe bază de obiective, care, dincolo de mode și de „demodări“, își găsește aici un nou sens.

Didactica funcțională, în mod deliberat concepută pentru a fi utilizată practic de către actualele și viitoarele cadre didactice, constituie atât o metodă de formare continuă, cât și un manual de referință.

Din cuprins: Educația, întreprindere de modificare a comportamentului ● Modificare spontană și modificare organizată ● Definirea obiectivelor – Definirea noului comportament ● Definirea componentei „obiect“ – obiectivele referitoare la competență ● Definirea componentei „operație“ – obiectivele referitoare la capacitate ● Definirea rezultantei „produs“ – obiectivele referitoare la performanță ● Organizarea curriculumului – Introducere: calea didactică ● Strategiile de motivare – Introducere: pregătirea situației problemă ● O pedagogie a interesului ● O didactică a problemei

Informații suplimentare

Nr. pagini:

Dimensiuni:

Format:

ISBN:

9789737973955

Titlul original:

Didactique fonctionnelle

Traducerea:

Data publicării:

Michel Minder este licențiat în științe pedagogice la Universitatea din Liège și este profesor la Institutul Pedagogic Superior din Theux (Belgia), unde se ocupă de formarea inițială a viitoarelor cadre didactice, în domeniul psihologiei, al pedagogiei și al didacticii.

De asemenea, Michel Minder este profesor invitat la Fribourg (Elveția) și s-a consacrat, de mult timp, formării continue a cadrelor didactice, în cadrul Centrului de Studii Superioare de Pedagogie din Liège.
În afară de Didactica funcțională, care a fost tradusă în limbile portugheză, moldovenească și greacă, Michel Minder este și autorul lucrării Champs d’action pédagogique, publicată la aceeași editură, a cărei primă ediție a fost onorată de Academia Regală din Belgia.

1 recenzie pentru Didactica funcțională

5,0
Bazat pe 1 evaluări
5 stele
100
100%
4 stele
0%
3 stele
0%
2 stele
0%
1 stea
0%
  1. Abigail Marinescu

    Cartea prezintă concepte inovatoare și tehnici practice care pot transforma procesul de învățare într-o experiență interactivă și eficientă. M-a impresionat modul în care Minder subliniază importanța adaptării metodei didactice la nevoile și stilurile de învățare ale elevilor, oferind exemple concrete și aplicații în clasă. Stilul său clar și accesibil face ca teoria să devină ușor de aplicat în practică. Este o lectură esențială pentru profesori și educatori care doresc să-și îmbunătățească abilitățile pedagogice.

Lasă o recenzie de client

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0