Educația. Preocupări, viziuni, previziuni
Prețul inițial a fost: 44,95 lei.39,11 leiPrețul curent este: 39,11 lei.
Autor: Constantin Cucoș
Mai sunt disponibile: 1 buc.!
Descriere
Educația este un domeniu deosebit de dinamic, iar provocările ivite obligă la atitudini sau abordări reflexive responsabile și în cunoștință de cauză. De multe ori, provocările practice depășesc presupozițiile teoretice – clasice sau mai noi – și, de aceea, revizuirile sau resemnificările ideatice devin obligatorii.
Volumul pune laolaltă, integrează și valorizează o multitudine de perspective recente atât prin abordări teoretice „clasice“, de tip academic, cât și prin poziționări libere, expozeuri eseistice, construcții deductive, reprezentări sau opinii exprimate în ultimii ani în interviuri, confesiuni, „povești de viață“. Toate aduc însă contribuții importante la teme de actualitate în educație: justificarea și funcționalitatea unei pedagogii digitale, statutul și căile de implementare ale învățământului dual, noi competențe care ar trebui asumate de profesori, influența gadgeturilor în dezvoltarea tinerilor, statutul profesorului debutant, rolul spiritualității în structurarea personalității, „epopeea“ generării, asumării și implementării noilor legi ale educației.
Informații suplimentare
Numărul de pagini: | |
---|---|
Dimensiuni: | |
Format: | |
ISBN: | 978-973-46-9705-2 |
Data publicării: |
Constantin Cucoș (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași.
Lucrări publicate: Pedagogie și axiologie (1995), Educația religioasă. Conținut și forme de realizare (1996), Pedagogie (1996, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (1997), Educația religioasă. Repere teoretice și metodice (1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale și interculturale (2000), Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (2001, 2017), Timp și temporalitate în educație. Elemente pentru un management al timpului școlar (2002), Informatizarea în educație. Aspecte ale virtualizării formării (2006), Teoria și metodologia evaluării (2008), Educația. Iubire, edificare, desăvârșire (2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (2013), Educația estetică (2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (2017), Educația digitală (2020, 2022), Filosofia educației (2022).
Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educaţia religioasă, formarea formatorilor (mai multe se pot afla pe: www.constantincucos.ro).
sanda v. –
O carte realizată extraordinar de bine. Informativă și educativă.