Învață să înveți
Prețul inițial a fost: 66,00 lei.54,78 leiPrețul curent este: 54,78 lei.
Ghid pentru toți cei care vor să învețe
Autori: Peter C. Brown, Henry L. Roediger III, Mark A. McDaniel
Mai sunt disponibile: 5 buc.!
Descriere
Pentru cei mai mulți dintre noi, să ne „punem pe învățat“ înseamnă să consumăm mult timp și efort. Suntem convinși că un profesor bun ar trebui să își adapteze metodele de predare la diferitele stiluri de învățare ale elevilor sau ale studenților săi și să folosească strategii care fac învățarea mai ușoară. Învață să înveți infirmă aceste convingeri la modă. Pornind de la descoperiri recente în domenii precum psihologia cognitivă, autorii acestui volum ne pun la dispoziție tehnici clare ce pot să ne ajute să fim mai productivi, indiferent ce am avea de învățat.
Când vine vorba despre învățat sau exersat ceva, multe dintre obiceiurile cele mai răspândite sunt de fapt contraproductive. Subliniem, colorăm, recitim, tocim și recităm texte sau repetăm mișcări și ni se pare că știm, dar de fapt ne lăsăm păcăliți de o iluzie. Învățarea durabilă, de nivel superior, vine prin verificarea cunoștințelor cu ajutorul testelor, prin combinarea subiectelor și acceptând că tocmai atunci când ne este greu facem progrese reale. Acest tip de învățare are loc însă când lăsăm să treacă o vreme înainte să revenim asupra unui material nou și ne dăm astfel voie să uităm un pic. Cu toate că această carte le vorbește cu precădere elevilor și studenților, profesorilor, trainerilor și sportivilor, Învață să înveți va fi o lectură utilă pentru toți aceia care doresc să învețe și să se autodepășească pe tot parcursul vieții.
„Recitirea textului și repetarea mecanică a unei abilități sau a unor cunoștințe noi sunt strategiile de studiu preferate cu precădere de către toți cei care au de învățat ceva nou, de orice natură ar fi, dar ele sunt în același timp și cele mai puțin productive.(…) Recitirea și repetarea mecanică dau senzația de cursivitate, care este confundată cu stăpânirea subiectului, dar dacă vrem să devenim cu adevărat mai buni la un subiect pe termen lung, aceste strategii sunt doar pierdere de vreme.“ — Învață să înveți
Din cuprins: Învățarea, un proces greșit înțeles ● Pentru a învăța, trebuie să ne reamintim ● Combinați și diversificați ● Acceptați dificultățile ● Evitați iluzia cunoașterii ● Dincolo de stilurile de învățare
Informații suplimentare
Nr. pagini: | |
---|---|
Dimensiuni: | |
Format: | |
ISBN: | 9786069770696 |
Titlul original: | Make It Stick: The Science of Successful Learning |
Traducerea: | |
Data publicării: |
Peter C. Brown este un autor cunoscut pentru scrierile sale în domeniul educației și al învățării, cu accent pe tehnici de învățare eficientă. Cea mai cunoscută lucrare a sa este Make It Stick: The Science of Successful Learning, scrisă în colaborare cu Henry L. Roediger III și Mark A. McDaniel, doi cercetători specializați în psihologia cognitivă. Cartea se bazează pe descoperiri științifice și studii recente despre modul în care funcționează memoria și cum oamenii pot învăța mai eficient.
Brown are un stil accesibil și clar, adresându-se atât publicului larg, cât și educatorilor sau profesioniștilor care doresc să îmbunătățească procesele de învățare. El promovează metode precum testarea activă, repetarea pe termen lung și dificultatea intercalată, toate acestea demonstrând o eficiență superioară în comparație cu învățarea tradițională prin repetare. Contribuțiile sale aduc un impact important asupra modului în care gândim despre educație și formarea abilităților.
Henry Roedinger III este cercetător în domeniul proceselor de învățare și al memoriei. Cercetările sale vizează procesele de reactualizare, adică modul în care cunoștințele noastre sunt recuperate din memorie. Subiectele asupra cărora se apleacă cu precădere sunt: aplicații ale psihologiei cognitive în procesul de educație, originea amintirilor false, performanțele superioare ale „atleților memoriei“, relația dintre siguranța pe care o avem cu privire la o amintire și acuratețea acesteia și memoria colectivă.
Mark McDaniel este profesor de psihologie și neuroștiințe, director al Centrului de cercetări integrative pe teme de cogniție, învățare și educație. (CIRCLE – Center for Integrative Research on Cognition, Learning, and Education). Conduce studii care tratează subiecte din sfera învățării și memoriei, o temă importantă fiind investigarea factorilor și proceselor care duc la eșecuri în învățare și reamintire.
Clara Iancu –
„Învață să înveți” este o adevărată comoară pentru toți cei care doresc să-și optimizeze procesul de învățare. Peter C. Brown, Henry L. Roediger III și Mark A. McDaniel ne oferă o carte captivantă și plină de revelații, bazată pe cercetări solide în domeniul psihologiei cognitive. Autorii demolează miturile comune despre învățare, cum ar fi ideea că repetiția constantă este cheia succesului, și ne învață să ne reconsiderăm strategiile de studiu. Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult este modul în care sunt prezentate conceptele: prin exemple concrete, povești și studii de caz care fac teoria accesibilă și aplicabilă. Cartea abordează tehnici precum „învățarea distribuită” și „învățarea activă”, care nu doar că îmbunătățesc retenția informațiilor, dar și fac procesul de învățare mai plăcut.