Pedagogie digitală
Prețul inițial a fost: 44,95 lei.39,11 leiPrețul curent este: 39,11 lei.
Autori: Olimpius Istrate, Simona Velea, Ciprian Ceobanu
Mai sunt disponibile: 1 buc.!
Descriere
O abordare inedită a pedagogiei digitale și un ghid indispensabil oricărui profesor în ziua de astăzi, volumul prezintă cele mai noi teorii și cadre de referință în educația digitală, precum și un set de instrumente de ultimă oră care să faciliteze procesul pedagogic. La nivel teoretic, lucrarea abordează o varietate de teme, precum competențele digitale ale elevilor și ale profesorilor, principalele caracteristici ale unui cetățean digital bine pregătit, teorii ale învățării digitale, rolul digitalizării în dezvoltarea instituțională și colaborarea profesională și potențialul tehnologiilor pentru învățare activă. La nivel practic, autorii reliefează importanța utilizării resurselor și bibliotecilor deschise în propriile activități, dar și a multitudinii de instrumente de inteligență artificială, precum ChatGPT, Copilot, Gemini sau Claude, oferind atât o descriere detaliată a acestora și a capacităților lor, cât și exemple practice și sugestii de implementare.
Informații suplimentare
Nr. pagini: | |
---|---|
Dimensiuni: | |
Format: | |
ISBN: | 978-630-344-115-3 |
Data publicării: |
Olimpius Istrate este conferențiar doctor la Departamentul de Formare a Profesorilor, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, unde susține cursurile: instruire asistată de calculator, medii virtuale de învățare și noile media în educație și formare. În perioada 2002‑2004 a fost cercetător în departamentul Curriculum al Institutului de Științe ale Educației. A coordonat peste 30 de cercetări evaluative și proiecte de utilizare a tehnologiilor digitale pentru a crește calitatea educației. Parcursul său profesional include poziții precum: cofondator al platformei Academia Online (2003), fondator al programului eLearning.Romania (2005), Regional Education Manager la Intel (2007‑2010), expert evaluator la Comisia Europeană (2006, 2012), cofondator al platformei iTeach.ro (2010), coordonator național al platformei eTwinning (2011), cofondator digitaledu.ro (2015), Senior Education Officer la Federația Crucii Roșii și Semilunii Roșii (2013‑2016), expert în Professional Development Advisory Board pentru European School Education Platform (2022), expert în grupul de lucru pentru European Digital Education Hub (2022), expert în grupul de lucru pentru elaborarea DigComp România (2024), expert în grupul de lucru pentru competențe digitale în învățământul preuniversitar (2024). Din 2010, coordonează activitățile de dezvoltare profesională pentru cadre didactice, pe platforma iTeach.
Simona Velea este conferențiar la Școala Națională de Studii Politice și Administrative și director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic. A fost cercetător la Institutul de Științe ale Educației (2000‑2020), având funcțiile de șef al laboratorului Teoria educației și de director general (2010; iulie 2012 – decembrie 2013), coordonator național pentru educația pentru cetățenia democratică și drepturile omului în România, pentru Consiliul Europei (2005‑2015), membru al Grupului de lucru pentru școli al Comisiei Europene (2018‑2020), membru în Comisia Națională pentru UNESCO. A fost consultant internațional pentru: UNICEF Moldova, Agenția Letonă de Dezvoltare a Educației, Agenția de Dezvoltare a Educației – Liechtenstein, Save the Children Kosovo. Din 2002, a participat la grupuri de lucru pentru elaborarea politicilor educaționale și actualizarea/dezvoltarea curriculumului național. În 2024 a coordonat grupul de lucru pentru elaborarea profilului de competențe și a standardelor profesionale pe etape de carieră pentru profesia didactică. Domeniile sale de expertiză includ formarea profesorilor, dezvoltarea și evaluarea curriculumului, evaluarea performanței elevilor (eșantioane mari – PISA 2018), evaluarea programelor, proiectelor și materialelor educaționale.
Ciprian Ceobanu este profesor doctor și director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie și Știinţe ale Educației din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza“, Iași. În prezent coordonează activitatea EduTe Lab (Laboratorul de Cercetare în Educație și Tehnologie din cadrul Centrului de cercetare în științele educației din FPSE). Are experiență de cercetare în calitate de coordonator sau membru în echipele de implementare a unor proiecte naționale și internaționale axate pe utilizarea tehnologiei digitale în formarea profesorilor și utilizarea calculatoarelor în educație. A publicat articole și studii în reviste de specialitate și volume colective. La Editura Polirom a mai publicat Elaborarea și managementul proiectelor în serviciile educaționale. Ghid practic (în colab., 2009), Psihosociologie școlară (coord., în colab., 2013), Învățarea în mediul virtual. Ghid de utilizare a calculatorului în educație (2016) și Educația digitală (coord., în colab., ediția I, 2020; ediția a II‑a, 2022). Domeniile principale de interes includ acceptarea și utilizarea tehnologiei și ale IA în contexte educaționale, educația digitală, pedagogia digitală, învățarea virtuală.
1 recenzie pentru Pedagogie digitală
5 stele | 100% | |
4 stele | 0% | |
3 stele | 0% | |
2 stele | 0% | |
1 stea | 0% |
Albert –
Dacă ești educator sau pur și simplu pasionat de educație, această carte îți va deschide noi orizonturi. M-a ajutat să înțeleg că pedagogia digitală nu este doar despre instrumente tehnologice, ci despre a face educația mai relevantă și mai conectată cu lumea de astăzi.