Terapii și intervenții psihopedagogice la persoane cu cerințe speciale
Prețul inițial a fost: 89,00 lei.77,43 leiPrețul curent este: 77,43 lei.
Autori: Alois Gherguț, Adrian Roșan
Mai sunt disponibile: 1 buc.!
Descriere
Persoanele cu cerințe/nevoi speciale se bazează, în parcursul lor existențial, pe diferite tipuri de suport ce le facilitează autonomia personală, educația, profesionalizarea, calitatea vieții și, poate cel mai sensibil aspect, incluziunea socială. Autorii acestui volum ne oferă o serie de soluții bazate pe evaluarea holistică a nevoilor lor și furnizarea integrată a serviciilor de terapie, recuperare și reabilitare în plan social și profesional, fără a ignora formarea unor specialiști în domeniul incluziunii și extinderea programelor de supraspecializare pentru cadrele didactice ori dezvoltarea programelor de sprijin în procesul de tranziție spre o viață normală a persoanelor cu dizabilități. Volumul reunește materiale bazate pe dovezi științifice privind modalități practice de abordare a incluziunii pe patru mari paliere: eficacitatea programelor implementate la noi, reabilitare, intervenții complementare și intervenții bazate pe tehnologie. Sunt prezentate metode de integrare educațională și socială de la nivel preșcolar până la nivel universitar, materiale auxiliare ce pot fi folosite ca instrumente de lucru, dar și strategii de incluziune psihosocială ori analize detaliate ale celor mai noi intervenții bionice. Un volum necesar, care completează pregătirea specialiștilor în domeniu și vine în ajutorul familiilor persoanelor cu cerințe/nevoi speciale.
Informații suplimentare
Nr. pagini: | |
---|---|
Dimensiuni: | |
Format: | |
ISBN: | 978-973-46-9939-1 |
Data publicării: |
Alois Gherguț este profesor universitar, director al Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași, conducător de doctorat și coordonator al unui program de masterat în psihopedagogie specială. Membru în numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru în cadrul unor proiecte și programe naționale și internaționale.
A publicat peste 20 de volume și aproximativ 200 de studii și articole referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale, educația incluzivă, designul programelor de terapie și intervenție psihopedagogică, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, management educațional ș.a. Dintre cele mai reprezentative volume publicate, amintim: Management general și strategic în educație. Ghid practic (2007), Evaluare și intervenție psihopedagogică. Terapii educaționale, recuperatorii și compensatorii (2011), Educația incluzivă și pedagogia diversității (2016), Educația specială. Ghid metodologic (coordonator, 2016), Managementul instituțiilor și serviciilor pentru persoane cu cerințe speciale (2018), Educația incluzivă. Ghid metodologic (în colaborare, 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).
Adrian Roșan, profesor, director al Departamentului de Psihopedagogie Specială, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Babeș-Bolyai“, Cluj-Napoca. Licențiat în psihopedagogie specială și psihologie. Psiholog cu drept de liberă practică în psihopedagogie specială, psihologie clinică și psihoterapie, supervizor în psihopedagogie specială. Membru în conducerea Colegiului Psihologilor din România și în cea a Asociației Psihologilor din România. A fost visiting researcher (2011) la Universitatea din New Orleans, SUA. Coordonează împreună cu Carmen David Laboratorul de Cercetări Interdisciplinare a Diferențelor Individuale în Învățare. Este autor, coautor și coordonator de cărți, capitole și articole științifice în domeniul psihopedagogiei speciale și al psihologiei. În calitate de investigator principal, coordonator sau membru, derulează programe de cercetare naționale și internaționale în domeniul tulburărilor de neurodezvoltare, al validării de instrumente și al practicilor incluzive bazate pe evidențe.
Recenzii
Încă nu există recenzii.