fbpx
skip to Main Content
Rihanna – Prima Femeie De Culoare Ce Creează Un Brand Patentat De LVMH

Rihanna – prima femeie de culoare ce creează un brand patentat de LVMH

Rihanna (Robyn Rihanna Fenty) este cântăreațâ, textieră și dansatoare, originară din Barbados. Câștigătoare a Premiului Grammy pentru cea mai bună colaborare rap, dar și pentru Cel mai bun Album contemporan urban, artista ajunge să fie una dintre cele mai apreciate voci, recunoscută pentru transparență atât pe plan profesional, dar mai ales pe plan personal, detaliu ce o ajută să ajungă extrem de populară pe scena muzicală.

Știrea care zguduie, însă, lumea modei din temelii anunță premiera unei noi linii din cadrul Louis Vuitton Moet Hennessy (cea mai „recentă“ a fost realizată în 1987, de către Christian Lacroix), iar cel mai șocant este faptul că Rihanna ajunge să fie prima femeie de culoare ce creează un brand patentat de LVMH.

Potrivit comunicatului oficial, logo-ul brandului FENTY are o reprezentare grafică ce se asemănă cu un design de cheie grecească, cu numele în litere albe pe un fundal albastru, cu litera „N“ inversată. Brandul va include linia de prêt-à-porter, pantofi și accesorii, și este centrat pe viziunea artistei în domeniul modei.

Bernard Arnault, CEO-ul LVMH a declarat că dincolo de faptul că Rihanna este o cântăreață foarte talentată, de-a lungul colaborării pe care au avut-o încă din 2017, pentru Fenty Beauty, a descoperit în ea un adevărat antreprenor, un lider înnăscut.

Rihanna (31 de ani) a fost desemnată de revista Forbes cea mai bogată cântăreaţă din lume, artista reuşind să strângă o avere impresionantă chiar dacă nu a mai lansat un album de trei ani.

Pentru a realiza echilibrul între sexe la categoria lux, casa LVMH a numit primii designeri feminini ai brand-ului Givenchy în 2017, și Dior în 2016. Totodată, a început să abordeze nevoia de diversitate, numindu-l, în 2018, pe Virgil Abloh drept primul afro-american în fruntea liniei pentru bărbați Louis Vuitton.

Fondată în 2016 sub umbrela Puma X FENTY, brandul a debutat, inițial, la Săptămâna Modei de la New York, până a se muta la Paris, pentru două sezoane, când stilul a fost comparat cu outfit-ul pe care Marie Antoinette l-ar fi purtat dacă ar fi mers la gym.

În 2017, s-a întors la New York pentru un spectacol de la Park Avenue Armory, care conținea sportivi motocross în jurul unei piste ce făceau tot felul de acrobații peste mormane de nisip roz spumos, demonstrând că, atunci când vine vorba de spectacol (iar LVMH iubește spectacolele de modă), Rihanna își poate menține locul I pe podium, indiferent de echipa de marketing cu care ar lucra. Tot anul trecut au extins și linia de lenjerie cu Savage X Fenty.

℗PUBLICITATE


 

View this post on Instagram

 

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on

Identitatea Fenty pornește de la ideea „inclusivităţii“ de tot felul:  sex, rasă, mărime, apartenență. Dincolo de această colaborare neașteptată, nuanțele ce ies la suprafață arată, de fapt, începutul unei noi ere, o epocă ce trece dincolo de barierele sociale (dorința de eliminare a bullyingului pe criterii fizice, sexuale, culturale), digitale (aici linia este destul de fină, întrucât este pentru prima dată când rețele sociale și amploarea pe care acestea au luat-o în ultimii ani au ajuns să conteze mai mult decât studiile sau anii de ucenicie pe care îî poți avea într-o ramură mai mult sau mai puțin exactă), precum și politice (o femeie de culoare reușeste să scrie istorie în lumea modei deși cariera sa de bază nu este în acest domeniu).

Dintre toate cele expuse mai sus, alegerea Rihannei, precum și viziunea brandului FENTY nu poate să nu ne ducă cu gândul la un upgrade al legii drepturilor civile din 1964, (prin care a fost eliminată majoritatea formelor de discriminare împotriva femeilor și a afro-americanilor, prin aplicarea egală a cerințelor de calificare pentru drepturile de a vota și de a fi votat), o actualizare ce poate schimba mentalități precum și generațiile viitoare.

Pagina de Psihologie

Informații utile, articole de psihologie, o agendă a activităților și evenimentelor din sfera psihologiei, magazin virtual. Împarte informația - sănătatea relațiilor noastre este cea mai importantă resursă pe care o avem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close search

Coș

Back To Top
×Close search
Caută