skip to Main Content

Dincolo de multitudinea de planuri și de așteptări pentru Sărbătorile care urmează, este important și să trăim viața la modul conștient. Indiferent că am răsfoit Darul Prezenței conștiente sau Mindfulness urban, ca să amintim doar două dintre cărțile care promovează un stil de viață definit de prezența conștientă, este clar că pentru a ne fi mai bine și a jongla mai eficace cu provocările vieții avem nevoie să renunțăm la ideea de echilibru și să practicăm acceptarea vieții exact așa cum este.

Pentru a facilita procesul de jonglare și a nu cădea pradă stresului specifici ultimei luni din an, iată câteva exerciții care îți pot fi de folos și care pot reprezenta plasa ta de siguranță în momentele grele:

1. Începe ziua cu un exercițiu de respirație abdominală. Inspiră pe nas, asigură-te că vei duce aerul până în abdomen, apoi expiră pe nas sau pe gură. Fă astfel de exerciții ori de câte ori îți este greu sau știi că urmează să faci ceva mai dificil.

2. Etichetează emoțiile și nu te identifica cu ele. Dincolo de momentele de entuziasm, nerăbdare, încântare, surprindere și fascinație, luna decembrie poate să aducă și o avalanșă de emoții dificile: anxietate, senzație de copleșire, tristețe, frustrare, frică. Specialiștii în psihologia emoțiilor fac, de regulă, două recomandări cheie: etichetează emoția (ceea ce înseamnă și să fim atenție la emoții și să le acceptăm) și conștientizează că ești mai mult decât ceea ce simți (să facem diferența între persoana noastră și emoțiile care ne vizitează).

3. Servește masa cu cineva drag. Indiferent că te hrănești ca în oricare altă lună a anului sau că practici o formă de post, specialiștii în studiul fericirii ne punctează cât de important este să ne facem timp pentru a mânca și să ne bucurăm de masă în compania unor persoane de suflet (familia, prietenii, colegii etc.).

4. Fii recunoscător și trăiește în spiritul suficienței. Da, dacă mintea ta operează ca mințile tuturor, probabil că ești mai atent la ceea ce îți lipsește decât ca ceea ce este suficient în viața ta. Dar, cercetătoarea și autoarea Brené Brown, punctează cât se poate de clar faptul că cerința de bază a bucuriei este recunoștința. Prin urmare, fă de două sau trei ori pe săptămână o listă cu ceea ce este pozitiv și face parte din viața ta.

5. Dorește-ți ceea ce ai deja. Poate părea cel puțin ciudat, dar psihologi precum Gáspár György ne încurajează să ne dorim ceea ce deja avem. De exemplu, să ne dorim să ajungem cât mai devreme acasă la familie, să ne dorim să citim cartea pe care tocmai am cumpărat-o, să ne dorim să purtăm hainele care ne așteaptă în șifonier, să ne dorim să udăm florile care ne înfrumusețează casa.

℗PUBLICITATE



6. Lasă bilețele de apreciere. Luna decembrie este, din multe puncte de vedere, luna în care ne gândim mai des la cei dragi. Dar, ce ar fi dacă nu doar ne-am gândi, ci le-am și transmite asta. Dimineața, înainte de a merge copilul la școală sau partenerul la muncă, strecoară-i în buzunarul de la haină un bilețel cu câteva lucruri pe care le apreciezi la ei.

7. Fă un gest de omenie. În ultimele săptămâni din an, parcă suntem mai plini de generozitate și de bunătate. Drept urmare, ne putem exersa această abilitate și față de cei pe care nu-i cunoaștem, plătindu-le, spre exemplu, coșul cu cumpărături, masa de prânz, biletul de autobuz sau cartea pe care o cumpără în fața noastră la librărie.

8. Citește dintr-o carte care te ajută să te înțelegi mai bineLectura ne face bine, ne spun în cor studiile de specialitate. Drept urmare, dincolo de cărțile de beletristică, nu ar trebui să lipsească din jurul nostru nici cărțile de autocunoaștere. O dimineață care începe cu 15 minute de lectură ne poate face întreaga zi mai bună.

9. Practică prezența conștientă. De cel puțin patru sau cinci ori pe parcursul zilei, asigură-te că atenția ta se află în același loc în care este și corpul tău. S-ar putea să te surprindă cât de puțin trăiești în prezent și cât de des călătorești cu mintea în trecut sau viitor.

10. Acceptă faptul că viața este stresantă. Există studii de specialitate care punctează faptul că influența stresului depinde mult de cum îl percepem. Dacă vedem stresul ca fiind eminamente nociv, acesta ne va afecta mintea și corpul. Dar dacă-l vedem drept parte firească a vieții și alegem să vedem cum îl putem utiliza în favoarea noastră, acesta devine din inamic aliat.

Bianca Sîrbu - contributor senior, jurnalist, lifestyle editor, om de bazã, pasionatã de comunicare, scris și materie cenușie.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0