Liber să înveți – Pagina de Psihologie
skip to Main Content
10 %

Liber să înveți

5.0 (1 recenzie)

41,40 lei

De ce eliberarea instinctului de a se juca îi va face pe copiii noștri mai încrezători și mai pregătiți pentru viață

Autor: Peter Gray

Mai sunt disponibile 3 buc.!

În stoc

Achiziționând acest produs primești 41 Puncte de fidelitate!

Cod Produs: 1044 Categorie: Etichete: , , ,
Livrare rapidă

Toate comenzile se livrează în 1-2 zile lucrătoare, 95% dintre ele ajung la dvs. în ziua următoare.

Comandă procesată în siguranță

Certificat SSL pentru siguranța cumpărăturilor făcute cu cardul. Plăți 100% sigure și criptate.

Puncte de fidelitate

Toate achizițiile se transformă în puncte de fidelitate pentru reduceri la comenzile următoare.

Descriere

Cercetătorii din ziua de azi au ajuns la o concluzie paradoxală: pentru a crește adulții de mâine confruntați cu o lume în continuă schimbare și provocări uriașe, care deja se prefigurează – cum ar fi crize economice, de mediu, avansul continuu al tehnologiei –, accentul pus astăzi pe performanță, ierarhizare și ascultare necondiționată în educația copiilor nu ne ajută, ba chiar ne încurcă. De fapt, trebuie să le dam copiilor posibilitatea să își asume propria învățare cât mai liber posibil! Ținând cont de dovezi venite din antropologie, psihologia dezvoltării, psihologie sociala și istorie, Gray demonstrează că jocul liber reprezintă principalul mijloc prin care copiii învață. El le oferă oportunitățile cele mai importante pentru a dobândi abilitățile care-i ajută să-și controleze viața, să-și rezolve problemele, să socializeze și să se adapteze cu flexibilitate la tot ce e nou. În plus, instinctul și curiozitatea îi împing pe copii
aproape de lumea adulților, învățând ca niște mici oameni de știință tot ceea ce e de știut despre domeniile care îi pasionează, de la muzică și pictură la fizică și matematică, de la construcții la astronomie și la arta culinară.

Capacitatea de învățare prin joc a evoluat cu mult timp în urmă, iar aceste instincte operează remarcabil de bine și astăzi, așa cum arată studiile referitoare la școlile alternative administrate democratic, cum este cea de la Sudbury Valley – înființată în 1968, de Daniel Greenberg și un grup de părinți și educatori, și având succes și astăzi. Când copiii își controlează propria educație, învață mai bine, iar acest lucru, cu costuri mai scăzute decât modelul tradițional de școală.

O propunere curajoasă și contraintuitivă de eliberare a copiilor noștri din lanțurile ce înăbușă curiozitatea, creativitatea, spiritul ludic și instinctul de cooperare ale educației tradiționale, Liber să înveți ne spune că a sosit vremea să nu ne mai întrebăm ce nu e în regulă cu copiii noștri, ci să ne întrebăm cui îi mai folosește sistemul actual. Ne arată un posibil drum de urmat – atât ca părinți, cât și ca membri ai societății – pentru a le asigura copiilor noștri o viață mai fericită, astfel încât lumea de mâine să nu îi prindă pe picior greșit. Iar secretul este încrederea – nu oarbă, ci bazată, iată, pe dovezi!

„Jocul este ceva trivial, dar nu ușor. Mare parte din bucuria de a se juca se bazează pe existența provocărilor. O activitate ludică care devine prea ușoară își pierde din atracție și încetează să mai fie joc. […] Jocul combinatoriu al lui Einstein îi provoca în permanență abilitățile mentale și îl propulsa spre niveluri tot mai înalte. Când copiii sunt liberi să se joace, ei se joacă în mod firesc la niveluri cât mai avansate cu putință pentru abilitățile lor mentale sau fizice.
Deoarece copilul care se joacă nu își face griji cu privire la viitorul lui și deoarece copilul care se joacă nu suportă consecinte în lumea reala dacă greșește, el nu se teme de eșec. Copilul care se joacă se simte liber să încerce lucruri noi într-o lume imaginară, lucruri care ar fi prea riscante sau imposibil de încercat în lumea sobră din realitate. Deoarece copilul care se joacă nu caută aprobare din partea unor evaluatori adulți, el nu este incomodat de stresul evaluării. Teama și îngrijorarea față de evaluare tind să blocheze mintea și corpul în structuri rigide, potrivite pentru îndeplinirea activităților rutiniere bine-învățate, dar nu pentru învățarea sau gândirea noului. […] copiii care se joaca pot să își concentreze întreaga lor atenție asupra aptitudinilor pe care le imita în joc.“ — Peter Gray

Informații suplimentare

Numărul de pagini:

368

Dimensiuni:

13 x 20 cm

Coperta:

softcover cu clapete

ISBN:

978-973-111-850-5

Titlul original:

Free to Learn: Why Unleashing the Instinct to Play Will Make Our Children Happier, More Self-Reliant, and Better Prepared for Life

Traducerea:

Iustina Cojocaru

Data publicării:

martie 2021

Peter Gray, considerat expert internațional în domeniul dezvoltării copilului, este psiholog american, acum profesor emerit la Boston College. Este autorul unui manual de psihologie care s-a bucurat de un enorm succes, Psychology, ajuns acum la a șasea ediție.

Gray a absolvit Cabot School din Cabot, Vermont, unde a fost distins cu titlul de „valedictorian“. A studiat psihologia la Columbia College din New York City și a absolvit summa cum laude. În 1972, Gray și-a luat doctoratul în științe biologice la Universitatea Rockefeller, unde a lucrat cu Neal Miller și a studiat psihologie, comportamentul animal, fiziologie și neurobiologie. Din 1970 până în 1971, Gray a fost conferențiar în psihologie la City College din New York. În 1972 a devenit cercetător invitat în psihologie fiziologica la Universitatea Rockefeller, an în care a intrat în departamentul de psihologie de la Boston College.

1 recenzie pentru Liber să înveți

  1. George

    În această carte, veți citi despre cercetări fascinante asupra jocului și despre importanța sa pentru dezvoltare. În ceea ce privește școlarizarea obligatorie … „Cum am ajuns la concluzia că cel mai bun mod de a educa elevii este să-i forțăm într-un cadru în care sunt plictisiți, nefericiți și anxioși? … În numele educației, am deprins din ce în ce mai mult copiii timpului și libertății de care au nevoie pentru a se educa prin propriile mijloace. Și în numele siguranței, am lipsit copiii de libertatea de care au nevoie pentru a dezvolta înțelegerea, curajul și încrederea necesare pentru a face față pericolelor și provocărilor vieții … am creat o lume în care copiii trebuie să-și suprime instinctul natural de a se ocupa de propria lor educație și, în schimb, să urmeze fără minte căi spre nicăieri, așezate de către adulți.

Lasă o recenzie de client

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută