Skip to content

În urmă cu 6-7 ani, începusem să fiu solicitat pentru diverse servicii de consiliere vestimentară, personal shopper, dar și audit de garderobă. De multe ori, chiar pentru tot pachetul. La vremea aceea, eu eram pasionat mai mult de cum un bărbat (inclusiv eu) își poate defini un stil potrivit, nu neapărat unic, dar, cumva, un mod aparte de a se îmbrăca, decât de modă în sine. Și atunci, dar și acum, m-a ajutat să las moda să îmi influențeze mai puțin modul în care mă îmbrac. Pentru mine, mai multă modă poate însemna să îmi pierd propriul stil.

Haine cu amintiri

Motivele pentru care bărbații își fac curaj să apeleze la un consultant vestimentar sunt mai multe, dar cele mai întâlnite sunt lipsa timpului și „nu mă pricep“. Eu cred că este, de fapt, lipsă de exercițiu și, într-adevăr, este nevoie de o investiție de timp. Consultantul te ajută, prin cunoașterea și experiența lui, să câștigi mult timp, accelerând tot procesul. Erau mai multe etape prin care treceam, împreună cu cei care solicitau aceste servicii, aceștia fiind conștienți de schimbările care urmau să vină în viața lor. Schimbările însemnând, în primul rând, ieșirea dintr-o zonă de confort vestimentar, atitudinea îmbunătățită și reacția celor apropiați la toate aceste schimbări. Multe dintre aceste etape presupuneau un grad de încredere pe care ne-o ofeream reciproc și astfel ajungeam în punctul în care eu intram la ei în dressing, pentru a putea face o evaluare, o triere a tot ce au reușit ei să adune acolo, până în acel moment. Aici se întâmpla un lucru care mi-a rămas în minte. Sortam hainele pe mai multe categorii:

  • Cele care rămâneau − pentru că erau în concordantă cu noul stil pe care urma să și-l însușească persoana în cauză.
  • Cele care trebuiau modificate, pentru a rămâne în garderobă − întrucât, de multe ori, proiectăm pe noi o imagine un pic diferită de realitate. Și astfel, cumpărăm haine cu un număr mai mare sau mai mic. Un croitor bun le poate ajusta pe măsura potrivită.
  • Și, bineînțeles, multe care urmau să plece din posesia lor, de multe ori, către alte persoane. Evident că la ultima categorie era mai puțin entuziasm din partea lor, iar la anumite piese de îmbrăcăminte, puteam observa cum expresia feței se schimbă la mulți dintre clienții mei.

Pe atunci, nu eram foarte interesat și conștient de emoții, dar eram curios să aflu poveștile care stăteau în spatele acelor haine, de care unii dintre bărbați nu se puteau despărți. Poveștile lor erau, de cele mai multe ori, amintiri ale unor evenimente; dar, cel mai des, amintiri legate de persoane speciale sau, mai degrabă, de relații speciale.

℗PUBLICITATE



Emoțiile trăiesc în noi

În timp, am realizat că emoțiile care aduceau acele expresii puteau fi unele dintre cele mai grele emoții ale noastre, frica fiind printre primele. Frica de a pierde amintirile cu cei dragi, odată cu renunțarea la aceste obiecte. Frica de-a nu rămâne singuri și sărăciți de aceste amintiri. Psihologia, de altfel, punctează foarte clar faptul că atunci când vine vorba despre o despărțire, de ceva sau cineva, ne este teamă că vom pierde odată cu asta și trecutul ce ne leagă. Astfel că ajung să ne doară planurile pe care nu le mai ducem la bun sfârșit, ne macină regretele și, poate, alegerile de care nu suntem cu adevărat mândri. În materie de haine, adesea trăim cu impresia că vom purta din nou o anumită haină, ceea ce poate părea o idee cu sens, dar dacă nu am purtat-o mai bine de un an, s-ar putea să nici nu mai manifestăm față de aceasta un real interes. Ce vreau să punctez prin acest articol sub nicio formă nu este o încurajare a consumerismului, ci este, mai degrabă, o invitație către atașamentul uman și nu cel material.

Iar la final vă las cu o simplă întrebare: oare odată cu renunțarea la hainele pe care nu le mai purtăm, cu sau fără ajutor specializat, chiar pierdem amintirile noastre atât de prețioase? Sau ne învingem, de fapt, frica, făcând astfel loc și altor amintiri frumoase?

Daniel Ifrim − Tată de 2 copii, care mă provoacă să fiu mai bun pentru ei, dar și pentru mine. Manager în căutare de căi de comunicare în echipă și colaborare bazată pe încredere și interdependență. Intrigat de artă vizuală și vestimentară care binedispune și inspiră, dar și de accesoriile care vin în completare.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0