fbpx
skip to Main Content
Am Reușit Să Transform O Suferință într-o Motivație Puternică. Inteviu Cu Dragoș Petrescu

Absolvent al Universității Politehnica din București, Dragoș Petrescu este azi unul dintre cei mai de succes antreprenori români.

A început de la munca de jos, vânzând ziare în Piața Universității și expunând produse în piețe, însă asta l-a determinat să-și dorească mai mult și să reușească în ceea ce și-a propus.

Cu timpul, a ajuns manager și beneficiar al francizei McDonaldʼs, iar apoi a fondat City Grill – o companie ce are sub umbrela sa lanțurile de restaurante City Grill, Hanuʼ lui Manuc, Pescăruș, Hanuʼ Berarilor, Trattoria Buongiorno, Caruʼ cu Bere și City Caffe. Pare incredibil, dar iată unde poate duce ambiția și determinarea constantă. În 2019, City Grill avea o cifră de afaceri de 40 milioane de euro.

În fiecare zi de miercuri, de la 20.30, Dragoș Petrescu intră – alături de alți antreprenori români – în juriul emisiunii „Imperiul Leilor“, emisiune ce poate fi vizionată la ProTV.

Despre cum a reușit în tot acest roller coaster al afacerilor, dar și despre accentul pe care-l pune pe oameni și pe capacitatea lor infinită, în interviul de mai jos.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dragos Petrescu (@dragospetrescu.citygrill) on


Care este prima amintire care vă vine în minte, atunci când vă gândiți la copilărie?

Îmi vin în minte jocurile pe stradă, cu vecinii. Ne jucam de-a v-ați ascunselea, expediții, aveam „războaie între străzi“. Și îmi plăcea să joc Monopoly.

Cum era adolescentul Dragoș Petrescu?

În perioada aceea mă simțeam neînțeles, aveam prieteni puțini. În adolescență îmi doream să fiu independent și eram în căutarea autonomiei.

Se spune despre dvs. că sunteți un antreprenor „self-made“. Care este cea mai frumoasă parte din traseul unui antreprenor, dar și cea mai grea?

Pentru mine, cea mai frumoasă parte se vede în momentul în care mă găsesc în mijlocul clienților mei. Cred că pentru orice antreprenor este un sentiment de împlinire să știi că au venit acolo pentru ideea ta, pentru proiectul tău. Când aud casa de marcat țăcănind, acesta este un moment frumos din viața mea de antreprenor. Cât despre partea cea mai grea, cred că e momentul în care trebuie să te desparți de un om important pentru tine. Un om cu care ai împărțit istoria ta. Așa ceva este foarte greu pentru mine.

La începutul anului 1990 vindeați ziare, astăzi sunteți considerat cel mai important om din domeniul dumneavoastră de activitate… Ce v-a „mânat“ din punct de vedere psihologic, pentru a ajunge atât de sus?

Eu am avut o copilărie grea, părinții mei au divorțat în perioada adolescenței. Cred că acesta a fost terenul pe care a crescut dorința mea de reușită prin propriile puteri. Am reușit să transform o suferință într-o motivație puternică – acesta a fost lucrul care m-a „mânat“.

Care sunt acele valori după care vă ghidați, ca om și ca antreprenor?

Corectitudinea – care, pentru mine, este întotdeauna mai presus de interesul imediat. Puterea de muncă – pentru că eu nu cred în succesul apărut cu ușurință. Curiozitatea și dorința de a învăța mereu – în opoziție cu sentimentul că ești deja foarte bun sau cu satisfacția că ești suficient. Renunțarea la ego – cred că trebuie să accepți când greșești și să te corectezi în fața celorlalți; nu există act de coeziune mai important decât acesta, pentru că, așa, echipa vede în tine un lider gata să-și recunoască greșelile și să-și schimbe poziția sau punctul de vedere. Loialitatea față de cei din jurul tău, indiferent de poziția ocupată – nu lăsa pe nimeni în urmă, iar ei te vor trata la fel; astfel, crești echipe mari și puternice.

Care este locul dvs. preferat de servit masa, în București?

În afara restaurantelor mele din grupul City Grill, am două preferințe: DonCafe și Mandaloun.

Mâncarea bună e aceea care te face să te simți bine… Ospitalitatea înseamnă privire, miros, zâmbet, gust și îmbrățișare… Exact ceea ce primești când vii pe lume, de la mama ta.

Activați în industria ospitalității din 1999. Care sunt acele trei reguli esențiale în ceea ce privește ospitalitatea, pe care le-ați descoperit în timp?

℗PUBLICITATE


Atenția la nevoile clientului este cea mai importantă regulă. La începuturile mele în industrie, în 1999, exista o nevoie de „mult“, de „îndestulare“. A urmat apoi, în 2009, o nevoie de „preț corect“ pentru produsul primit. Astăzi este nevoie de un „mix superior“ între gust, design, produse sănătoase și cool. Cred că, acum, foarte importante pentru clientul român sunt următoarele aspecte: siguranța alimentului, materia primă (care trebuie să fie locală, de calitate) și, nu în ultimul rând, să simtă că este ascultat, că se răspunde prompt și eficient observațiilor sale.

Pentru cine nu a aflat încă, „Imperiul Leilor“ înseamnă?

Mai mult decât o emisiune, o mișcare menită să încurajeze antreprenorii români, să le arate că se poate. Este locul unde pot găsi sprijin și finanțare pentru afacerile lor. Eu și ceilalți patru investitori nu le oferim doar finanțare, ci și expertiză, îndrumare – pentru că venim cu „bagajul“ nostru de cunoștințe, acumulate de-a lungul anilor de antreprenoriat. Și nu este vorba doar de antreprenorii care au venit să își prezinte afacerile în emisiune, ci și de cei de acasă, care urmăresc emisiunea începând din 12 februarie. Este o bună ocazie pentru ei, fiindcă pot învăța „secretele“ unei afaceri de succes, al unui „pitch“ bun și multe altele.

Se spune că sunteți un bun cunoscător al clienților. Ce caută românul, atunci când alege să servească masa la un restaurant în care istoria se îmbină cu gastronomia?

Clientul dorește să se simtă bine alături de prietenii săi. Și se simte bine „furând“ pentru o clipă din atmosfera interbelică a localului, care este privită astăzi ca o perioadă boemă, plină de relaxare și senzație de bine. Zidurile vechi, însă refăcute frumos, taraful, gustul mâncării „de acasă“ creează astăzi un mix de succes.

Care este cea mai mare pierdere din viața unui antreprenor sau, mai bine zis, care sunt costurile succesului în afaceri?

Un antreprenor care își dorește să facă performanță pierde ceva din focalizarea pe familie și prieteni, mai ales în perioada de start-up și de ridicare. Pentru că la început totul este nesigur, iar presiunea dezechilibrează balanța vieții. Un alt risc este cel al dezvoltării pe viteze diferite, față de cei dragi. Din păcate, asta poate duce la pierderi importante.

Un model pentru dvs. este Spartacus. Ce asemănări vedeți între dvs. și liderul sclavilor din Roma Antică?

Am trăit 18 ani în comunism și, practic, eram un sclav între alte milioane de sclavi. Am simțit ce înseamnă asta pe propria-mi piele. În anii ’90, am găsit determinarea de a schimba sistemul și de a intra pe o piață nouă. Pe atunci, nimeni nu ieșea la restaurant cu regularitate – ieșeai doar la evenimente importante din viața ta. Să creezi un nou obicei, să poți „scoate“ oamenii din bucătăriile lor, să îi faci să iasă în restaurante zi de zi este și a fost o mare provocare pentru mine.

Eu nu sunt și nici nu m-am asemuit cu Spartacus, dar mi-a plăcut să schimb ceva în societate și să adun alături de mine o echipă fantastică, de 1500 oameni, care să creadă în visul meu. Și am reușit.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dragos Petrescu (@dragospetrescu.citygrill) on

Ce înseamnă, în viziunea dvs., un leadership de succes?

Un lider de succes acționează și cu inima, nu doar cu mintea. Să determini oamenii să te urmeze, să creadă în tine nu este o artă la îndemâna oricui. Trebuie să fii corect și bun cu cei din jur, dar și gata să le corectezi greșelile, lăsându-le sentimentul că „s-a făcut dreptate“. Ceea ce este foarte greu. De asemenea, trebuie să îi determini pe cei din jurul tău să îți spună adevărul, nu ceea ce vrei tu să auzi. Asta presupune să fii foarte puternic, gata să îți recunoști greșelile deschis și să acționezi pentru a le repara. În final, leadershipul de succes se măsoară în rezultate. Și când spun „rezultate“, mă refer atât la plusvaloarea creată fizic, cât și la felul în care au crescut oamenii de lângă tine, echipa ta.

Dacă ar fi să descrieți în câteva cuvinte relația dvs. cu banii, cum ar suna?

Am o relație foarte strânsă cu banii, dar nu obsedantă. Cred că banii au rolul de a te ajuta să crești proiecte, să aduci bucurie, să atragi oameni valoroși în jurul tău. Din acest motiv, nu dețin obiecte valoroase și nu pun preț pe ele. Prefer să cheltuiesc pentru experiențe care să mă facă pe mine și pe cei dragi mai buni, mai asumați.

Spuneți că talentul și determinarea preced norocul. Dacă l-am întreba pe Dumnezeu ce crede despre dvs., ce credeți că ar răspunde?

Cred că Dumnezeu ar spune despre mine cam așa: „Am fost darnic cu tine. Ți-am oferit talent și ți-am dat și șansa de a-l folosi. Nu te-ai ridicat mereu la nivelul așteptărilor Mele, dar sper ca – până la finalul vieții dăruite ție – să înveți să fii și mai bun.“

Pagina de Psihologie

Informații utile, articole de psihologie, o agendă a activităților și evenimentelor din sfera psihologiei, magazin virtual. Împarte informația - sănătatea relațiilor noastre este cea mai importantă resursă pe care o avem.

Close search
Coș
Back To Top
×Close search
Caută