În momentul în care urmărim un nou serial, avem anumite standarde și așteptări, cu atât mai mult cu cât capul de afiș este reprezentat de nume sonore, precum Kate Winslet. Ne este greu să concepem că astfel de profesioniști au emoții atunci când se lansează producțiile în care joacă, pentru că îi vedem mereu impecabili. Ei bine, Winslet este personajul principal al miniseriei „Crima din Easttown“ (disponibilă pe teritoriul României pe HBO GO) și, potrivit site-ului nytimes.com, actrița a avut mari temeri legate de felul în care va fi primit de public personajul său.
Totodată, Winslet este recunoscută pentru profesionalismul cu care își tratează rolurile și, cu precădere, pe cel mai recent pe care îl interpretează.
Avem nevoie de oameni care-și asumă viața, vârsta, corpul
Într-o eră a filtrelor și a perfecțiunii fățișe, actrița pledează întru totul pentru naturalețe. Atunci când regizorul Craig Zobel i-a comunicat că-i va retușa abdomenul din scena sexuală cu Guy Pearce, Winslet nu numai că a fost împotrivă, ci efectiv a retrimis vizualul de promovare al serialului de două ori pentru a fi rectificat, deoarece a specificat că era mult prea prelucrat în Photoshop.
ABONARE NEWSLETTER
Articole care te vor inspira, te vor emoționa și, totodată, te vor susține în menținerea sănătății tale relaționale și a stării de bine — livrate săptămânal în inboxul tău.
Și-a dorit ca personajul său (polițista Mare Sheehan) să fie în acord cu vârsta, cu viața și cu felul de a fi al unei femei aflate la vârsta a doua: „E o femeie complet funcțională, plină de defecte, cu un corp și o figură care se mișcă în concordanță cu vârsta ei, cu stilul ei de viață și cu locul de unde vine. Cred că ne-a lipsit lucrul ăsta“, spune îndrăgita actriță despre personajul pe care-l interpretează în serialul deja devenit un mare succes.
Performanța se creează când există susținere
A avut mereu soțul aproape, dar și asistentul de regie cu care s-a consultat pe tot parcursul filmărilor, întrucât se punea în pielea personajului, încercând să fie cât mai veridic. Însă nu au creat personajul doar din punct de vedere fizic și emoțional, ci și vestimentar, stilistul alegând piese ce reflectă specificul locului (Wawa).
O observație aparte făcută de către Winslet vizează însăși falsa impresie conform căreia faima pe care o putem avea pe rețelele sociale ar fi cuantificată la aceeași valoare precum cea din realitate. Mai mult, aceasta susține că rolurile pot chiar să nu fie distribuite actorilor ce au vechime și experiență și care s-ar potrivi mănușă în peliculă, și care, pentru că nu se bucură de o notorietate apreciabilă în social media, ajung să nu ocupe locul pe care îl merită.
Militează pentru firescul trăsăturilor și al expresivității faciale, dincolo de filtre, subliniind: „Fețele sunt frumoase. Fețele care se schimbă, care se mișcă sunt frumoase, dar am încetat să le iubim ca atare, pentru că le descoperim cu filtre, acum, din cauza rețelelor de socializare, și oricine își poate face fotografii cu ele.“
Modestia a moștenit-o din familie, actrița crescând în vestul Londrei (Reading), într-o locuință simplă cu pereți subțiri, fiind lucrător comercial într-un magazin alimentar, unde felia mezeluri de tip delicatese. Acest fundament sănătos a adus-o în punctul în care se bucură de o căsnicie sănătoasă cu actualul său soț, Edward Abel, alături de care are un fiu (Bear) și care, în ciuda dislexiei sale, face eforturi să se ridice la nivelul așteptat de partenera sa. Totodată, Winslet este mama unei fete în vârstă de douăzeci de ani, Mia (pe care o are împreună cu primul său soț, regizorul Jim Threapleton), precum și a unui fiu, Joe, de șaptesprezece ani (făcut împreună cu cel de-al doilea soț, Sam Mendes).
Detalii care fac diferența
Așa se face că însăși felul în care Mare savurează mâncarea sau, mai degrabă, o înfulecă, în peliculă, a fost analizat extrem de minuțios, avându-l drept exemplu pe tatăl său, de profesie actor. Poate că nu ne-am fi gândit niciodată, însă inclusiv modul în care se mișcau mușchii faciali a fost schimbat, pentru a avea dialectul specific zonei. Rolul în sine a fost extrem de extenuant și de solicitant, cu atât mai mult cu cât Winslet a intrat în pielea unei mame ce crește un copil cu probleme grave de sănătate mintală, ea fiind o polițistă ce duce, pe deasupra îndatoririlor familiale și profesionale, și povara singurătății. Winslet, în pregătirea rolului, s-a întâlnit inclusiv cu părinți care traversează astfel de perioade, precum și cu un consilier specializat.
Un subiect extrem de dureros este adus în prim-planul acțiunii, și anume drogurile. Periplul prin locurile în care recurg oamenii la astfel de gesturi este unul sfâșietor și prezentat în detaliu. Winslet subliniază: „Am fost cu adevărat uimită că nu există mai multe rețele de asistență care să ofere ajutor oamenilor.“
Dacă lungmetrajele de acest gen implică multă violență, în miniseria „Crima din Easttown“ lucrurile stau diferit, telespectatorul descoperind indicii ale crimei, iar întreaga poveste prezintă o suprapunere de planuri în care, mai degrabă din punct de vedere psihologic, putem observa durerile, traumele și suferințele fiecărui personaj, cu atât mai mult cu cât povestea se țese pe îndelete, cadru cu cadru, și nu brusc, aducând ofrande eroului ce deslușește misterul crimei. Dacă nu ați apucat să-l vedeți, vă recomand, cu căldură, este un restart la umanitate, un „buton“ pe care ar fi sănătos să mai apăsăm, cu atât mai mult cu cât venim după o perioadă extrem de încărcată, din punct de vedere emoțional.
Iată ce spune Gáspár György despre acest serial: „Îndrăznesc a spune că este unul dintre cele mai bune seriale pe care le-am urmărit în ultima vreme. Caracterul interpretat de Kate Winslet este construit într-un mod care te surprinde de la episod la episod, iar modul în care aceasta intră în pielea personajului ar merita, fără doar și poate, un Oscar. Tot scenariul filmului este extrem de bine gândit, replicile inteligente îți ridică semne de întrebare, iar umorul la care, sincer, nu te aștepți îți dă experiența unui film pe care nu ai cum să-l uiți.“