fbpx
skip to Main Content
10 Sfaturi Pentru Vremuri Grele, De La Terapeutul American Rebecca Sears

Vă salut pe voi, cei din minunata Românie! Speram să ne întâlnim peste 6 săptămâni, dar… uite că voi rămâne aici, în Washington, încercând tot mereu să practic ce predic! Așadar, iată câteva gânduri pe care aș vrea să vi le împărtășesc azi. Și poate că săptămâna viitoare voi avea unele noi și, bineînțeles, în ton cu evoluția evenimentelor.

Pentru început, trebuie să spun că îi sunt extrem de recunoscătoare comunității de terapeuți și profesioniști Imago din România – care s-au dovedit a fi plini de grijă, deosebit de talentați și tot mai mulți la număr.

În legătură cu ziua de astăzi… Sunteți liberi să râdeți ori să înjurați la adresa listei de mai jos! Și, evident, așteptăm să vedem și listele altora.

1. Fă-ți patul! Începe-ți rutina cotidiană. Da, poți schimba anumite obiceiuri, însă nu uita să ții socoteala zilelor care trec.

2. Ieși în lume – pe Zoom, FaceTime sau pe telefon – și vezi ce-ți mai fac prietenii, familia și vecinii. Toți trecem prin asta și toți ne chinuim. Da, ne zbatem în feluri diferite, dar cu siguranță suntem toți în aceeași oală.

3. Dacă te afli sub același acoperiș cu un partener de viață și niște copii, e vital să așterneți pe hârtie ce anume este important pentru fiecare dintre voi. De exemplu: cât timp crede fiecare că-i trebuie, pentru a sta singur sau împreună cu celălalt; de ce anume ai nevoie de la ceilalți; cum vă împărțiți responsabilitățile. Ați putea afișa listele pe frigider sau pe un perete, revizuindu-le o dată la câteva zile. Toți învățăm să ne cunoaștem mai bine zilele astea, așa că trebuie să conștientizăm că nimic nu-i „corect“ sau „greșit“ aici. Repetă după mine: „Nimic nu e «corect» sau «greșit»! Suntem puși – atât noi, cât și cei dragi – într-o situație cu totul nouă.

4. Împărtășește cu alții idei, glume sau filmulețe primite de pe la diverși. Creativitatea se manifestă în lume și te atinge și pe tine! Dacă ai născocit ceva amuzant, arată-le și altora. Râsul declanșează secreția de endorfine și întărește sistemul imunitar.

5. Spune-ți în gând: „Sistemule imunitar, hopa sus!“ și pune o notiță cu acest mesaj în bucătărie sau pe marginea unei oglinzi. a) Mănâncă sănătos. b) Fă mișcare. Eu ador să mă întâlnesc online, în fiecare dimineață la ora 9.30, cu clasa mea de gimnastică aerobică și să facem împreună exerciții de întindere. Conexiunea aceasta și antrenamentul sunt cruciale pentru mine, așa că am nevoie ca cineva să mă tragă de mânecă… Partea bună e că am și o grădină, unde plivesc buruieni și plantez semințe (pe unele le-am cumpărat chiar din România), așa că în prezent îmi impun activitatea aceasta ca pe o disciplină spirituală cotidiană.

℗PUBLICITATE


6. Ai grijă de nevoile sufletului tău. Mi-ar plăcea să aflu de la cititorii români ce semnificație au toate acestea pentru ei și cum se descurcă. Eu am participat ieri la o slujbă religioasă online, mă rog, ascult în fiecare seară de miercuri pe internet un învățător budist, apoi mai sunt și discursurile publicate de Tara Brach pe YouTube (eu pun meditațiile ei live când dorm – și se știe că somnul e important…)!

7. Stai de vorbă cu partenerul și întreabă-l de sănătate (în fiecare zi). „Ce-a funcționat bine pentru tine azi? Și ce-ai vrea să ți se întâmple mâine?“ Ține minte că, orice ți-ar răspunde, e un dar pe care-l primești. Fiindcă nevoile sale ar putea fi diferite de ale tale.

8. Rostește cuvinte de apreciere față de orice persoană care îți livrează ceva, te sună, ține un curs online sau îți propune o întâlnire pe Zoom. Iar celor care își mențin magazinele deschise și își desfășoară în continuare activitatea, le spunem: „Vă mulțumim!“

9. Fii bun cu tine, chiar dacă nu-ți ies toate ca la carte! Deși pot exista oportunități la tot pasul, este și o perioadă incredibil de stresantă pentru cei mai mulți dintre noi. Așa că se prea poate ca energia noastră să nu fie exact așa cum ne-am dori.
10. Spune-le și altora ce-a funcționat pentru tine, dar nu ezita să ceri ajutor… dacă ai nevoie. Ține minte: Avem nevoie unii de alții!

În loc de „La revedere!” vă las cu citatul autoarei Elizabeth Gilbert: „E o simplă și generoasă lecție pe care ți-o dă viața, aceea că… orice-ai exersa, vei deveni tot mai bun la asta.“

Rebecca Sears este psihoterapeut relațional Imago și începând cu anul 2017, vine anual în România pentru a oferi cursuri de formare pentru psihologii și psihoterapeuții care doresc să se specializeze în terapia și teoria Imago. Pentru o înțelege mai bine ce implică această modalitate terapeutică și formă tehnică de cultivare a inteligenței relaționale, vă recomandăm cărțile: Împreună la bine și la greu; Spațiul dintre noi; Primește iubirea pe care o dorești și Dăruiește iubirea care vindecă.

Rebecca Sears

Rebecca Sears este unul dintre formatorii seniori ai Institutului Relațional Imago din SUA și reprezentanta Centrului Imago din Washington. Rebecca profesează în domeniul psihoterapiei de peste 30 de ani și este psihoterapeut Imago din 1994. Din 2016, Rebecca a demarat primul program de certificare clinică în Terapia Imago din România, în cadrul Asociației Multiculturale de Psihologie și Psihoterapie.

Back To Top
×Close search
Caută