Skip to content

În vârstă de 37 ani, Ioana Ciolacu Miron este unul dintre cei mai în vogă designeri români. Originară din Iași, a moștenit de la părinții săi pasiunea pentru arhitectură, astfel că a urmat cursurile Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu“ din București. Dar spiritul ei artistic s-a făcut remarcat, astfel că Ioana a decis să înceapă, în paralel, și Universitatea Națională de Arte din București, secția Modă. A câștigat „European Fashion Award“ la Berlin, însă a cunoscut succesul deplin atunci când a primit premiul „Designer for Tomorrow“ de la Stella McCartney, ce a venit la pachet cu un an de mentorat alături de aceasta, la Londra și la Paris. Mai mult decât atât, revista Vogue a catalogat colecția de toamnă-iarnă a Ioanei drept una de referință pentru sezonul respectiv. A ales să se întoarcă în țară și să facă aici design vestimentar. În prezent, deține propriul brand – „Ioana Ciolacu“ – ce poate fi găsit în magazine fizice, dar și online. Totodată, o putem întâlni și în juriile celor mai semnificative festivaluri de modă.

 

View this post on Instagram

 

Unrelated proper make up day. #sidenotes Thank you @codrina.apostol for the walkthrough. #makeup

A post shared by Ioana Ciolacu (@ioanaciolacu) on

Care este legătura dintre modă și starea psihologică de bine?

Ca reflexie a societății, moda vine doar să mimeze – prin material, volum și utilitate – felul în care trăim sau în care am vrea să trăim. Asta poate, bineînțeles, să capete multe forme și stări (de la mândria de a deține o piesă de colecție, până la a păcăli creierul, pe termen foarte scurt, că o sesiune de shopping și posesiunile cele noi îți aduc bucurie). Fiind elementul meu, „moda“ echivalează cu o stare de bine, însă cred că unul dintre scopurile modei este să creeze dezirabilitate.

Care sunt culorile ce îi induc unei femei emoții pozitive și o fac mai încrezătoare?

Câte femei, atâtea nuanțe. În cazul meu, de multe ori non-culorile fac să iasă culoarea din mine; am nevoie de neutru, pentru a face loc la detalii, texturi, forme și subtilități. Însă întotdeauna am să apreciez vizual culorile subtile, pudrate și smart prints.

De câte haine are „nevoie“ cu adevărat o femeie, pentru a putea considera că se îmbracă bine?

De 3–5 ținute.

Cât de mult ajută ca o femeie să se inspire din stilul vestimentar al mamei sau al bunicii ei?

Cred că este esențial să creăm layer-e ale vremii, în dialogul creat de haine.

Poate fi văzută relația cu hainele ca fiind uneori „toxică“?

Bineînțeles. Dezirabilitatea creează vicii.

Când spunem că relația noastră cu vestimentația este una sănătoasă?

Când procesul de autocunoaștere este o preocupare continuă.

Haina îl face pe om sau omul face haina?

În cazul meu, clar omul face haina! Dar, de vreme ce suntem ființe care depind mult de simțul vizual și trăiesc într-o societate ierarhizată, clar, și cealaltă variantă se aplică.

Sunt bărbații din secolul XXI mai puțin preocupați de vestimentație decât femeile?

Nu, cred că sunt în aceeași măsură preocupați, dar într-un mod diferit.

Când putem spune despre un bărbat că are bun-gust vestimentar?

Subiectivitatea nu mi-e specifică în mod deosebit, așa că eu găsesc frumusețe în multe locuri. Cred că bunul-gust are legătură directă cu reperele personale și, bineînțeles, cu privitorul.

Culoarea anului 2020, la femei? Dar la bărbați?

Nu știu.

Ce culori nu se înțeleg bine una cu cealaltă și ar fi de evitat în acest an?

℗PUBLICITATE



Nu știu, nu urmăresc trenduri… and never say never.

 

View this post on Instagram

 

Fab Pirate in the house. Thank you @fab_squad_studio

A post shared by Ioana Ciolacu (@ioanaciolacu) on

Cum îi putem crește pe copii, în așa fel încât să aibă o relație sănătoasă cu hainele pe care le poartă?

Cred că este important – atât pentru copii, cât și pentru adulți – să cunoască traseul hainei, în relație cu prețul plătit. Doar așa putem fi sau deveni responsabili. Mie, ai mei, îmi luau haine sezonier sau când nu îmi mai veneau celelalte. Așa am putut să apreciez ce am și să dobândesc o atitudine relaxată față de haine.

Obiectul vestimentar care nu va ieși niciodată din trend?

Antichitățile au calitatea asta, cred.

Care sunt acele 2, 3 sau 4 criterii în baza cărora putem face shopping online „inteligent“?

Este important ca achizițiile online să poată fi verificate în ceea ce privește calitatea și modul de producție. Faptul că ne permitem luxul de a cumpăra de pe net orice și putem returna gratuit nu înseamnă că avem dreptul să facem asta impulsiv. Să explic: dacă ai cumpărat impulsiv ceva de pe net, cu siguranță că poți ușor returna, dar asta consumă foarte multe resurse. Iar obiectul în sine – în cazul nostru, haina – își pierde complet valoarea emoțională, dacă e tratat așa. Ca să nu mai amintesc și pierderile de resurse, pe tot traseul ăsta. Apoi, aș recomanda ca, pentru cumpărăturile online, să se verifice foarte bine înainte măsurile și fitting-ul pentru produse neprobate în prealabil. În ultimul rând, recomand ca achizițiile să se facă rar, mizând pe faptul că piesele cumpărate durează în timp și rezistă câteva sezoane, dar și că pot fi recondiționate.

Când de mult se uită românii la calitatea materialelor din care sunt confecționate hainele și cât de mult la design-ul acestora?

Probabil că, generic vorbind și fără a ne limita la români per se – majoritatea oamenilor sunt influențați de mass market și marketing agresiv, așa că aleg mai degrabă forma decât fondul. E și normal.

Care sunt acele 2-3 conturi de Instagram pe care merită să le urmărim în materie de modă?

Eu urmăresc diet_prada, oneofa__kind și rarebooksparis.

Care este revista ce ne poate ajuta să ne cultivăm inteligența vestimentară?

Mie îmi place Another Magazine.

Au apărut tot mai multe modele de încălțăminte cu talpă supradimensionată; este direcția anului 2020?

Din moment ce există, da.

O mantră care ne-ar putea ghida, atunci când deschidem ușa dressing-ului și apare gândul că nimic nu ne stă bine sau nu ne place.

„Please come again later.“

Credit Photo: Oltin Dogaru

Pagina de Psihologie este o comunitate de psihologi, psihoterapeuți, psihiatri și oameni pasionați de psihologia relațiilor. Preocuparea față de cultivarea inteligenței relaționale, a sănătății emoționale și interpersonale este exprimată prin articole, evenimente și cărți de specialitate. Editura Pagina de Psihologie publică anual bestseller-uri naționale și internaționale. Iar contributorii noștri sunt specialiști cu experiență clinică și practică terapeutică. La secțiunea cursuri vă oferim atât activități educaționale online, cât și programe de formare continuă și complementară.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0