Skip to content

Există o tendință actuală de întoarcere la origini, la ceea ce ne aduce aminte de rădăcinile noastre, de casa bunicilor, de mângâierea acestora, de sentimentul de apartenență și de împământenire. Se pare că, odată cu pandemia de COVID-19, bună parte dintre noi au simțit mai intens ca oricând nevoia de întoarcere spre tot ce este natural și care ne-ar putea ajuta să creăm o conexiune cu esența noastră. Potrivit site-ului hbr.org, se observă o cerere accentuată în sectorul alimentar, în care cumpărătorii sunt tot mai interesați de bunătăți și produse realizate de către fermieri sau atelierele artizanale locale. Pâinea și produsele de patiserie făcute într-un mod aparte, produsele de igienă cu ingrediente simple, dulciurile preparate „în casă“ se numără printre preferințele cumpărătorilor. 

Radiografia acestor schimbări în ceea ce privește noile comportamente ale cumpărătorilor a fost realizată de către Etsy (o platformă online pentru produsele artizanale), care a raportat un număr impresionant de 81,9 milioane utilizatori și 10,3 miliarde USD vânzări brute de mărfuri la nivel mondial, în anul precedent.

Avem nevoie să cunoaștem oameni și să dezvoltăm conexiuni cu aceștia 

Surpriza este și mai mare în contextul digitalizării, al globalizării, precum și al interesului pentru tot ce este nou apărut pe piață. Cu toate acestea, simplitatea și minimalismul încep să (re)capete contur, ancorarea în rădăcinile ce ne-au construit arătându-și supremația față de deprinderile cosmopolite adoptate în ultimii ani. Dacă tehnologia ne-a ajutat să simplificăm lucrurile și să ne îndreptăm mai repede unii către ceilalți, se pare că nu a putut să compenseze setea emoțională și dorința înnăscută de conectare autentică. 

Tocmai de aceea, ne orientăm să achiziționăm produse ale micilor întreprinzători în care avem încredere (prin ingredientele și lipsa aditivilor pe care le folosesc în hrana animalelor), cu care putem cultiva, în timp, relații amicale.

Potrivit aceluiași site, un sondaj realizat pe un grup reprezentativ de consumatori din SUA a relevat faptul că acele persoane a căror activitate profesională era afectată de tendințele digitalizării și urbanizării au simțit o nevoie mai stringentă de întărire emoțională, acești consumatori fiind mult mai înclinați spre produse care îi legau de oameni, locuri ori de trecut. Mai mult decât atât, cumpărătorii sunt dispuși să plătească cu până la 60% mai mult pentru produse ambalate drept produse artizanale în detrimentul unei mărci industriale tradiționale, ce nu vine la pachet cu o „poveste“.

℗PUBLICITATE



În egală măsură, strategiile de marketing pot îngloba aceste nevoi fundamentale ale oamenilor de comuniune cu natura, făcându-i cunoscuți pe cei ce muncesc pământul pentru a obține roadele pe care le aducem pe masă. Nici lanțurile de hypermarketuri nu se lasă mai prejos și aduc în fața consumatorilor oamenii ce pun umărul la crearea unei legături cu rădăcinile noastre, pentru că, în definitiv, acestea ne satisfac sentimentul de familiaritate și apartenență.

Cercetările arată, de asemenea, că prin însăși evidențierea persoanei din spatele unui atare produs crește, în mod cauzal, dorința consumatorului de a plăti cu până la 27% mai mult.

Detaliile care fac diferența

Dincolo de calitatea indubitabilă a produselor, consumatorii sunt mult mai elevați și pun accent mai degrabă pe detalii; iar în această categorie includem etichetele inscripționate manual, ambalajele lucrate cu dichis; pe scurt, marketingul bazat pe temeiuri este soluția câștigătoare în perioadele mai „reci“ ale anului, când consumatorii demonstrează un efort sporit de a reconecta brandurile cu oamenii, locurile și poveștile lor.

În definitiv, căutăm mereu gustul mâncării de acasă (inconfundabil, al mamei ori al bunicii), acea alinare gustativă care să ne facă să ne simțim copii, să ne întoarcă în timp, uitând de griji, probleme și responsabilități, având astfel acces la ceva mai multă siguranță și stabilitate afectivă. 

Fundamentul amintirilor noastre rămâne stocat în memoria emoțională și ne ghidează alegerile, dorințele și acțiunile realizate la vârsta adultă. De asemenea, este important să acordăm o reală atenție calității produselor ce sunt, cu adevărat, hrănitoare. Care, automat, înseamnă un preț raportat direct proporțional, însă a alege eticheta curată și cu poveste reprezintă varianta câștigătoare din această ecuație. Dincolo de această grijă pentru sănătate, este înțelept să nu uităm de unde am plecat, păstrând vii obiceiurile, datinile, dar și meșteșugurile care par arhaice, la o primă vedere, dar care sumarizează identitatea noastră, ca ființe sociale.

Bianca Sîrbu - contributor senior, jurnalist, lifestyle editor, om de bazã, pasionatã de comunicare, scris și materie cenușie.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0