Skip to content

Mario Antico este partenerul fondator și coordonatorul societății de avocatură Antico & Partners, fondată în 2008 în România. Dar și omul care a adus Școala Italiană Internațională Aldo Moro în țara noastră. Școala funcționează sub egida Ministerului Educației din Italia, respectă programa italiană și are acreditare de la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP). În cele ce urmează, Mario Antico ne ajută să cunoaștem mai multe despre profilul școlii Aldo Moro și despre filosofia acesteia de predare.

Ce aduce nou Școala Italiană Internațională Aldo Moro din București în plan educațional pentru elevii din țara noastră?

Școala Italiană Internațională Aldo Moro din București aduce în prim plan „o altfel de educație“. Se concentrează pe nevoile individuale ale copiilor, pe studiul diferențiat, pe integrarea copiilor atipici, încurajând și susținând unicitatea fiecărui copil, multilingvismul, talentul artistic, prietenia și munca în echipă.

Cum a luat naștere această școală și care este misiunea ei?

Școala aparține grupului „Liberi di Educare“, un grup italian fondat în anul 2002, cu tradiție în domeniul educației școlare și care operează în 60 de orașe. Acesta include numeroase școli de excelență din Toscana (Italia), Statele Unite ale Americii și Regatul Unit al Marii Britanii.

Dar originile Scuola Italiana Aldo Moro datează din 1975, când un grup de expați, diplomați italieni, au hotărât că au nevoie de o școală italiană pentru copiii lor pentru o perioadă mai îndelungată. Între timp, misiunea școlii a devenit integrarea mai multor copii români și din alte țări în sistemul educațional italian și difuzarea culturii italiene. În prezent, la Școala Italiană Internațională Aldo Moro din București studiază copii din Italia, din România, din Rusia, Ucraina, copii din Turcia, din Spania, Portugalia și din Kazakhstan.

Care sunt beneficiile directe pentru elevii școlii și familiile acestora?

În cazul în care o familie alege să-și înscrie copilul la Școala Italiană, parcursul educațional de care va beneficia acesta va fi unul începând de la grădiniță și până la terminarea liceului, cu predare preponderent în limba italiană. Programul este construit de către profesori nativi, în conformitate cu o programă a Ministerului Educației din Italia. Programa conține și predare intensivă de limbă engleză în cuantum de șase ore pe săptămână, începând din clasa a doua. De asemenea, familiile pot alege între programul scurt și programul lung școlar, dar și cursuri full-immersion de limba italiană pentru cei ce doresc înscrierea imediată. Suntem mândri să ne putem lăuda cu susținerea Ministerului Educației din Italia, care ne și emite diplomele de Bacalaureat ce le permit absolvenților noștri să se înscrie la orice universitate din lume.

Ce înseamnă mai exact „învățare diferențiată“?

În cazul predării diferențiate, ne concentrăm pe nevoile de bază ale fiecărui copil la nivel de proces de învățare, în principal pe folosirea capacităților esențiale pentru a valoriza și pentru a înțelege concepte și principii de bază. Timpul e folosit flexibil, în funcție de nevoile și abilitățile fiecărui elev. Se folosesc frecvent sarcini cu mai multe opțiuni, instrumente de lucru multiple, iar profesorul facilitează formarea aptitudinilor de învățare în mod independent. Evaluarea este continuă, pentru a înțelege cum să adaptăm pas cu pas predarea la nevoile elevilor. Se fac grupe de studiu și se lucrează pe obiective diferite în timpul aceleiași ore de curs.

℗PUBLICITATE



Până în ce an școlar poate un elev să învețe la Școala Italiană Internațională Aldo Moro din București?

Școala Italiană Internațională Aldo Moro propune un parcurs educațional de la grădiniță până la ultimul an de liceu.

Ce presupune faptul că școala dumneavoastră este parte dintr-o rețea internațională și că elevii pot să călătorească la școli din Italia, Anglia și SUA? 

Schimburile de experiență pe care le organizăm încă de la școala primară le oferă ocazia elevilor noștri să pătrundă în realitatea efectivă a școlii italiene, chiar la ea acasă! Timp de o săptămână pe an, pot studia la una dintre școlile noastre din Italia și din Anglia sau pot face un parcurs de vară în campusul „Liberi di Educare“ din America. Alături de profesori nativi și elevi de origine italiană, copiii pot lua pulsul a ceea ce înseamnă să fii multicultural, contactul direct cu limba și cultura italiană aducând un plus de valoare procesului individual de învățare.

De profesie sunteți avocat, cum ați ajuns să fiți preocupat de educație și, mai mult de atât, să vă ocupați de o școală?

În primul rând, sunt părinte, dar și un mare iubitor de cultură. Îmi plac monumentele de arhitectură și tot ce înseamnă opere de artă. Cele două gemene ale mele sunt și ele îndrăgostite de Italia, de muzică, de pictură, teatru, gastronomie, practic de tot ce înseamnă cultura italiană. Așadar, ce e mai frumos decât să construiești un proiect de viață ce presupune educarea copiilor (nu numai a propriilor copii), prin cultură, adică o educație cu „altfel“ de instrumente?!

Ce loc ocupă familia în rândul valorilor pe care le promovați în cadrul școlii?

Familia ocupă cel mai important loc în educația copilului, comunicarea și relația școală-familie sunt esențiale în parcursul educațional al fiecărui copil. Se diferențiază clar rolul părintelui de cel al psihopedagogului, cele două nu se vor confunda, iar ceea ce înseamnă calitatea de părinte și reperele transmise de acasă sunt respectate în totalitate. De asemenea, comunicarea permanentă școală-familie construiește individul deschis, comunicativ, oferindu-i un parcurs educațional „sănătos“. Comunicarea și implicarea stau la baza educației în cadrul școlii noastre.

România mi-a oferit foarte multe pe parcursul anilor petrecuți aici, sunt extrem de recunoscător și-mi doresc ca, prin acest proiect de suflet, să ofer și eu ceva înapoi acestei țări.


Citește și:

Pagina de Psihologie este o comunitate de psihologi, psihoterapeuți, psihiatri și oameni pasionați de psihologia relațiilor. Preocuparea față de cultivarea inteligenței relaționale, a sănătății emoționale și interpersonale este exprimată prin articole, evenimente și cărți de specialitate. Editura Pagina de Psihologie publică anual bestseller-uri naționale și internaționale. Iar contributorii noștri sunt specialiști cu experiență clinică și practică terapeutică. La secțiunea cursuri vă oferim atât activități educaționale online, cât și programe de formare continuă și complementară.

Caută
Coșul de cumpărături0
Nu există produse în coș
Continuă cumpărăturile
0