#DoveditȘtiințific – Pentru 75% dintre adulți, primele două, trei ore ale zilei de muncă sunt „orele de aur“ – Pagina de Psihologie
skip to Main Content

Una dintre întrebările-cheie pe care și le adresează oamenii preocupați de creșterea profesională și de îmbunătățirea productivității este următoarea: „Cum aș putea să fiu mai eficient în timpul programului de muncă?“ Ei bine, este dovedit științific că pentru marea majoritate dintre noi, dimineața este perioada optimă pentru a ne concentra pe cele mai serioase probleme, reușind să ignorăm mai bine factorii care ne distrag, dar și să ne concentrăm cel mai serios. 

Drept urmare, este o dovadă de nechibzuință să risipim aceste „ore de aur“ cu activități mai puțin complexe, cum ar fi răspunsul la e-mailuri sau scrollul nesfârșit pe rețelele de socializare. 

Ceasul biologic este cel care ne setează ziua și este înțelept să ținem cont de funcționarea noastră biologică. De asemenea, este recomandat să nu ne risipim aceste ore de aur nici cu ședințele lungi sau interminabile, ci chiar să purtăm conversațiile cele mai importante și să ne implicăm în acțiunile care sunt în topul listei de priorități. De menționat este și că pentru cei care nu sunt chiar persoane matinale, adică pentru restul de 25%, orele de aur se mută de dimineață după-amiaza.

Să facem schimbări

Dacă vrei să fii o persoană organizată, este important să ții cont și de dovezile științifice, pentru că acestea îți pot ușura semnificativ viața. Nu-i suficient să-ți dorești mai mulți bani, proiecte mai de succes și mai mult timp pentru viața personală; este nevoie și să faci schimbările necesare pentru a te folosi de ceea ce ne spune știința. 

℗PUBLICITATE



Renunță la verificatul e-mailului în primele ore la dimineții, aceasta este una dintre cele mai mari greșeli în activitatea omului modern. Nici statul pe Facebook, LinkedIn sau Instagram nu-i o decizie înțeleaptă dimineața.

Permite-ți să folosești orele de aur într-un mod cât mai constructiv: realizând un plan bugetar, lucrând la o agendă de activități pentru mai multe luni, redactând un raport important sau făcând orice altă activitate care solicită multă concentrare și atenție din partea ta. 

Recomandări pentru a fi eficient într-o zi de muncă: 

  • Dacă te trezești la ora 6 dimineața, deoarece regiunile din creier responsabile de partea rațională sunt și ele în procesul de deșteptare, începe activitatea cât mai lin. Câteva momente de respirație, de mindfulness sau de meditație pot fi o alegere foarte bună. 
  • Continuă cu câteva exerciții fizice, cât mai ușoare. Este dovedit științific că acestea pot crește motivația, concentrarea, chiar și performanța academică.
  • Optimizează-ți spațiul de lucru și redu cât mai mult factorii care îți pot distrage atenția: pop-up-urile de la diverse site-uri, notificările, mesajele sau telefoanele neașteptate.
  • În jurul orei 10 dimineața, mintea este pregătită pentru a face față provocărilor; deci, începe ziua cu activitățile cele mai solicitante. Pe parcursul zilei vei simți și cum scapi de stres și de anxietate știind că ai făcut deja partea cea mai grea.
  • În jurul prânzului, este posibil ca productivitatea biologică să mai scadă și să ai nevoie de ajutoare: de un prânz sănătos, de o cafea sau de un ceai energizant. 
  • Pentru a doua parte a zilei, lasă activitățile care nu sunt extrem de urgente: chestiunile birocratice, plățile de diferite feluri, telefoanele, ședințele de informare sau conversațiile cu colegii pe diferite subiecte.
  • Pentru a fi productiv și în ziua următoare, petrece după-amiaza cu cei dragi și la ora 22:00 fii deja gata de culcare.

Pagina de Psihologie

Pagina de Psihologie este o comunitate de psihologi, psihoterapeuți, psihiatri și oameni pasionați de psihologia relațiilor. Preocuparea față de cultivarea inteligenței relaționale, a sănătății emoționale și interpersonale este exprimată prin articole, evenimente și cărți de specialitate. Editura Pagina de Psihologie publică anual bestseller-uri naționale și internaționale. Iar contributorii noștri sunt specialiști cu experiență clinică și practică terapeutică. La secțiunea cursuri vă oferim atât activități educaționale online, cât și programe de formare continuă și complementară.

Caută